måndag 30 maj 2011

Lydnad, löpning & skydd:-)

Som jag annonserade om i morses så skulle det bli en riktig hunddag idag, så blev det också:-)

Dagen började ute på Kista Bhk där jag körde ett ordentligt, mkt lyckat, lydnadspass vid jobbets hundträning. Alla momenten som ingår i Appellen (och Rps uppkörningen), samt krypet, tränades igenom med ett riktigt lyckat resultat:) Inte varje dag det känns så bra som det gjorde idag, bara att passa på och njuta;)

Efter avslutat träningspass så drog jag till Infra City (i Väsby) för att möta upp Madde vid konkursutförsäljningen i djuraffären där. 2 timmar senare, oändlig kö, ett par tusen fattigare, så kunde vi åka hem och jag fick äntligen ge mig ut och lufta mina ben med en småstressad löptur. 7,5 lätta km avverkades på dryga 32 min, jätte skönt men lite för kort pass pga tidsbrist.

Efter en snabblunch så drog jag och Leffe till Botkyrka Bhk för att köra ett skyddspass, då vi kom dit i så god tid så kunde vi ta en längre promenad där Leffe även fick njuta av årets första simtur:-) Han även med ett lydnadspass innan skyddsträningen drog igång.
Vi körde igenom de 3 momenten som ingår i Onsdagens Securitas KM på en helt ny främmande figge, Civilsändande, Bevakning med en förflyttning och Flykt med skott.
Det börjar bli bättre och bättre, snart så kanske vi kan vara i mål:)
Efter att ha kört igenom på ny figge så blev det en ny vända, på ett mera träningsmässigt sätt, på en Canal beprövad figge. Ett bra skyddspass!:-)

Det var denna dagen som nu avslutas framför TV:n:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar