torsdag 15 september 2011

Livet går vidare!:-)

Saknaden av våra underbara gamlingar, Bonzo och Svinto, är fortfarande stor och kommer så säkert att vara länge. Det var ju 2 st minst sagt speciella herrar som vi nu får leva utan, faktum är dock att det ledsamma var värst dagarna innan och den dagen då de fick somna in. Efter detta har det bytts till glada och trevliga minen samt att man faktiskt känner  en viss lättnad i att bara ha varsin hund att engagera sig i, först nu märker vi hur mkt jobb det var att ha 4 hundar!

Anledningen till uteblivet bloggande är att jag inte haft nån vidare lust att sitta här och skriva under den största saknaden, nu är det ändå dags att gå vidare och minas det glada och positiva:)

Har försökt att komma igång med min träning och har väl lyckats OK, det har för visso inte varit några kvalitetspass men ändå mera regelbundet med distanspass. Jag har haft ett par mål med dessa veckor och det har varit att försöka komma tillbaka till den dagliga träningen samt det viktigaste av allt att komma tillbaka till min önskade matchvikt, känns som att jag är på god väg att lyckas på båda dessa punkterna!:-)

På Lördag så väntar ett fullständigt kravlöst Stockholm halvmarathon (21,1 km), det blir det längsta passet för min del sedan innan semestern!!! Har haft stora och seriösa funderingar på att avstå då jag ju inte har en suck att göra ett rättvist lopp, nu blir det ändå att lunka runt. Kommer att ta det MKT lugnt första 30 min för att sedan förhoppningsvis kunna öka lite efter hand, nån tid kommer jag (försöka att) inte bry mig i. Detta får ses som ännu ett steg i att uppfylla mina 2 mål, komma igång igen samt hitta matchvikten!
Just vad gäller vikten så är det idag dags för 3:e invägningen på Viktväktarna, första mötet vägdes jag in på 89,2 kg för att sedan förra veckan kunna väga in på 87 kg. - 2,2 kg på en vecka får ses som helt OK, hur blir det då idag!?!?! Vi får helt enkelt vänta och se, tror och hoppas verkligen på en Guldstjärna:) Denna Guldstjärna får man då man tappat totalt 3 kg från startvikt, detta innebär att jag måste ha tappat 0,8 kg sedan förra Tisdagen och det måste jag fan ha gjort!!!;-)

Nu skall jag sätta lite fart här hemma, det skall hinnas med lite kul idag med! Springa, spåra och givetvis den riktiga premiären av Elitserien när Färjestad återigen skall spöa Skellefteå!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar