söndag 18 juli 2010

10-årig Förlovningsdag!!!:-)

Idag är det på sätt och vis lite av födelsedag om man kan kalla det
så;) Jag och Madde firar idag vår 10-åriga förlovningsdag!!!:-)

För exakt 10 år sedan så befann vi oss i en stuga, första stugan vi
hyrde, i Ulrika (Östergötland). Vi hyrde denna stugan tillsammans med
ett par vänner, jättetrevligt:) För att göra denna vistelse ännu
mera trevlig så hade vi med oss ringarna vi idag bär på våra
ringfingrar sedan 10 år tillbaka, om jag skall vara helt ärlig så
tjuvstartade vi med att sätta på oss ringarna redan den 17:e;) Vi var
lite otåliga och ville bara få det gjort!:-)

Mkt har hänt på dessa 10 åren men det som består är vårat
förhållande och vår kärlek till varandra! Jag älskar dig Madde!:-)

När jag tänker tillbaka på hur det var då och den förändring vi
gått igenom genom dessa åren så är det sjukt vad mkt man gått
igenom, vad mkt man gjort och hur man förändrats!!!
Ta som ett exempel, då hade vi med oss 2 plattor öl och 1 platta
cider att dricka under den veckan! Detta räckte inte till utan vi fick
åka och fylla på med minst det dubbla!!! Utan att överdriva det
minsta så gick det 6 plattor (6*24 burkar =144 burkar!!!) alkohol på
denna veckan! Jag var påväg mot min vikttopp på 110 kg, Madde
hängde på;) Det mesta jag rörde på mig då var när vi tog
promenader med då bara barnen, Bonzo & Svinto.

Idag har vi genomgått en viss förändring, minst sagt! Det blir Max 1
öl per dag i snitt, till grillningen/ maten, under semestern. Jag har
börjat springa för att hålla mig i form och min matchvikt numera
ligger på ca 83-84 kg, Madde har även hon hängt på neråt;) Vi är
nummera inne på våra hund nummer 2, jag med Leffe och Madde med Nelly
(Bonzo & Svinto finns tack och lov fortfarande kvar!!:)).

Detta var bara ett litet exempel på den förändring som skett, skulle
nog kunna skriva ett par böker om allt som ändrat sig under dessa 10
åren men det har jag inte tänkt att göra! Nöjer mig helt enkelt med
att konstatera att jag och Madde fortfarande hänger ihop, kärlekens
låga brinner ännu!:-)

Nu skall jag ge mig ut på ett lite längre löppass, in till
Katrineholm och köpa tidningen!

3 kommentarer:

  1. AnnaCarin Habel18 juli 2010 kl. 13:37

    Hoppas att nästa 10 år blir lika fulla av kärlek och äventyr!!

    Grattis till era 10 år tillsammans!


    AnnaCarin H.

    SvaraRadera
  2. AnnaCarin > Tack så mkt, men menar du att man måste ha 10 år till;-)

    SvaraRadera
  3. Grattis! Samma färg på "gräset" ,skönt att färgen består med lite arbete

    SvaraRadera