fredag 9 juli 2010

Tiden går för fort!!!

Sitter nu här och njuter av tystnaden, väntar på att det nylagda
spåret (åt Leffe & Bonzo) skall få tillräcklig liggtid:-)
Kan samtidigt konstatera att tiden här nere har gått allt för fort:
( Våra 2 veckor är snart över (Söndag) och det skall bära av
hemåt igen, dock blir det bara en mellanlandning:) Vi bokade i
förgår upp oss på ytterligare en stugvecka, sista semesterveckan
kommer vi att spendera i den stugan som vi hyrde förra året uppe på
Höga Kusten:-) Detta kommer bli ett mkt kärt återsende för oss alla
men främst för hundarna, vi får ju då våran alldeles egna badsjö
bara 200 m från stugan/ huset:-)

Igår så hade vi ett par vänner (Ola & Jenny) över på besök,
jättetrevlig dag/ kväll med spårning och god mat.

Idag så blir det spår och löpning innan lunch, sen bär det av mot
Karlstad (Hammarö) för lite turistande och sen ikväll lite
skyddsträning:-)

På löpfronten blev det i Onsdags ett lätt snorigt 8 km pass som
följdes upp av dryga 12 km med bättre känsla igår (Torsdag),
Måndag & Tisdag var ju inställd träning pga förkylning. Idag blir
det nog ytterligare lite längre med ev inslag av fartlek (om benen
vill). Det känns som att jag nu mer eller mindre valt att acceptera
att denna säsongen är tvärkörd vad gäller löpprestationer, jag
kommer inte att få till några vettiga tider utan ställer in mig på
att sakta jobba mig tillbaka och kunna gå in i höstens/ vinterns
grundträning med bästa möjliga förutsättningar!:-)

Har även petat in ett par bilder från Leffes skyddspass i Tisdags och
hur trött jag fann honom på sängen en morgon då jag vaknade, han
och Nelly smygger upp nattetid trotts att vi ställt för saker i
trappan för att få det hundfritt uppe!!!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar