tisdag 13 juli 2010

Sibirisk vinter, hjärtmuskel & ökensommar!!!

Denna säsongen så sätts mitt löparpsyke verkligen på prov, först
var det ju tung grundträning i en vinter utan dess like. Strax innan
snön försvann (veckan innan) och det började bli dags för mig och
alla andra löpare att skörda det vi sått under denna kalla och
snöiga vintern, ja då var det dags för nästa prövning!
Hjärtmuskelinflamation och 6 veckors totalvila ( relativt kort för
detta bekymmer).
När jag hade tappat allt så var det bara att smyga igång igen, detta
gjordes.
Jag kände att det var på G att släppa något igen och då kom denna
ökensommar, skuggtemp på över 30 grader ända fram till sena
kvällen. Inte riktigt optimalt för träning:(
Nu har jag dock accepterat att detta inte är min säsong, jag kommer
nu fokusera på att hitta till den strukturerade träningen som jag
tappat. Allt med ett enda mål, vara 100% igång inför höstens och
vinterns grundträning!!:)

Annars då!?
Jo, vi kom i Söndags hem till Väsby igen. 2 underbara veckor på
landet i Värmland var över, vi hade det helt suveränt där:-) Har ju
redan rapporterat om det här i bloggen:)
Igår så togs det ganska lugnt under dagen, handlade lite på centrum,
promenerade och tränade hund, njöt i värmen och sedan när kvällen
kom så drog jag in till stan för att köra ett klubbpass på
Stadion:-) Intervallstege enl följande: 2*800-1000-1200 m, pj 200 m
(sp 2'+200 m) för att avsluta med en lite snabbare 1000-ing.
Snittfarten på stegen hamnade på ca 3.36 min/km, 1000-ingen på 3.26.
Ett mkt lyckat pass med perfekt sparring:-)

Väl hemma igen så tryckte jag i mig lite käk innan vi drog iväg
till Kairo för ett kvällsdopp i Mälaren, hundarna blev överlyckliga
(vi med:)). Underbart skönt i vattnet, att man dessutom kände sig
lite småfrusen var riktigt skönt i denna värmen:)

Idag så har det inte hänt så mkt, har blivitt en lugn dag med de
vanliga hundpromenaderna och ett löppass ( tempen visad då på 33,7
grader i SKUGGAN) och så lite handlande inför det som komma skall! Vi
drar på Torsdag iväg ner till Katrineholm (strax utanför) för
ytterligare ett par dagar i en stuga (9 dagar). Denna stugan ligger 80
m från egen badplats med flytbrygga:-) Mkt enkel stuga men som det
verkar underbar sommarmiljö runt omkring!!! Hoppas att den stämmer
överens med våra förväntningar!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar