onsdag 21 juli 2010

Tufft intervallpass!!!

Semestern är nu inne på den sista veckan, på Måndag smyger jag
igång med 2 nätters arbete. I vanliga fall brukar det kännas
såååå tungt när det drar sig mot slutet fast denna gången är det
inte så farligt!? Jag tror att det finns många förklaringar till
detta, kanonväder hela semestern, underbart kul hela tiden, gjort
någonting hela tiden (bara varit hemma 5 dagar)......
När det är dags att summera denna semestern så kommer det att hamna
på 10 av 10 p!:-)
Förra stugvistelsen innebar ruskigt mkt hundträning, denna vistelsen
har blivitt raka motsattsen. Jag har sedan i Lördags endast kört ett
mkt kort lydnadspass (+ att Madde körde ett med Leffe igår;)), inte
ett enda spår eller något skydd wath so ever. Istället så har
hundarna fått simma sig trötta, trötta är de verkligen kan jag
lova;) Det har hamnat på säkert minst 2 timmars simning per dag i
snitt:)

Utöver hunderiet så har vi hunnit med att besöka Vingåkers
FactoryOutlet, Katrineholm har vi varit inne och bekantat oss med ett
par ggr men framför allt så har det blivitt extremt mkt njutning av
stugans omgivning och då är det främst sjön jag tänker på:-) Vi
har badad hela dagarna och fiskat hela kvällarna, igår kväll när vi
var ute och metade på den alldeles spegelblanka sjön så kom det en
bäver simmandes!! Den kom så pass nära som ca 3 meter från båten,
det är få saker som slår att få se sälsynta (för ögat) djur i
dess verkliga miljö:-) Vi satte och beskådade denna bäver en längre
stund, tills den ätit klart och vände hem.

På träningsfronten så går det nu allt bättre, då menar jag inte
direkt resultatmässigt utan tänker främst på att jag börjar komma
tillbaka till lite mängd och kvalitet igen:-)
Förra vackan kunde summeras till strax över 10 mil med löpning, där
fick jag även in ett klubbpass samt 2 långpass.
Denna veckan började med ett distanspass (13,3 km) i måndags och
följdes upp med ett TUFFT intervallpass igår! Körde enligt klubbens
skiss, 2*2000- 1000- 2*400 m. Farten på detta pass virierade från
mellan 3.34- 3.15.
Känns riktigt skönt att ha fixat ett kvalitetspass på egen hand
igen, det var LÄNGE sedan!!! Nu tappade jag aningen lite på 2:a
seriens långa sträckor men detta beror nog främst på avsaknaden av
det berömda pannbenet;) Nu är det bara att nöta på så vore väl
själva fan om jag inte skulle kunna komma tillbaka igen!:-)
Tilläggas bör även att jag under gårdagens intervallpass körde i
klumpiga distans/ mängdskor, hade inte packat med några lätta denna
veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar