måndag 5 juli 2010

Skydd på Hammarö:-)

Sitter nu återigen här på uteplatsen och njuter av tystnaden tillsammans med hundarna och en kopp kaffe, Madde sover ännu;)
Igår så skrev jag om att jag hade drabbats av förkylning/ allergi, detta satte i hela gårdagen genom en rinande näsa. Idag så är det tyvärr likadant, näsan rinner om än lite mindre. Jag hoppas nu på att detta skall släpa så att man kan återgå till det vanliga här i livet (läs: Löpning;)), får se hur detta utvecklas under dagen om jag kanske kan komma ut på ett lättare distanspass i eftermiddag/ kväll. Jag är ju lite extra försiktigt och nojig för att träna nu med en förkylning, efter resen i våras med hjärtmuskelinflamationen så tänker jag till ett par gånger extra!!! Det possitiva är ju att jag inte har något ont i halsen som jag hade i Lördags kväll, detta är borta.

Trotts att jag var hängig och risig igår så valde vi att ändå åka iväg till Karlstad och Hammarö för att träna lite hund, detta var ett mkt klokt val. J..lar vad kul det var att få komma iväg och köra lite skyddsträning med Leffe:-) Det var via en kompis till Madde som vi blivitt inbjudna att få gästköra lite skydd, det var ett mkt glatt och trevligt gäng på 6 st hundar med förare som bjöd på mkt gästvänlighet. Figgen (Patrik) fick jag ett mkt bra och trevligt intryck av direkt så jag behövde inte vara orolig för att detta skulle spåra ur;) Valde att jobba vidare med att tända/ släcka Leffe samt att få till trygga djupa (bra ) bett, detta enligt den modell som vi kör på jobbets hundträning nummera. Gick riktigt bra och både jag och Leffe var mkt nöjda med en kul dag!:-) Tack allihop för er gästvänlighet, vi kommer tillbaka imorgon (tisdag) för ett nytt gästpass:)

Efter en lång dag med skydd så drog vi in till Pizzerian (en av dom) på Hammarö för att få lite mat i magen innan det bar av hem till stugan och lugnet igen.

Vad som händer idag får vi se, nu skall jag iallafall äta lite frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar