torsdag 15 juli 2010

Sthlm Stadion - Upplands Väsby:-)

Igår så var det en mkt bra dag där jag fick en hel del bra gjort, nöjen:-)




Det hela började med en sedvanlig runda i spåret här hemma innan det var dags att packa och handla lite samt sätta in pengar för den nya stugan som vi hyrt och åker till idag, mellan Katrineholm och Vingåker ligger detta smultronstället som vi nu skall inta (mer om detta kommer garanterat att komma vid senare tillfälle).


Efter att ha intagit en lunch så drog vi ut till jobbets hundträning för att hämta lite hundmat och givetvis köra ett pass i värmen, ca 30 grader som vanligt:-) Körde först igenom lydnaden med Leffe och här var det hopp med återhopp samt positionerna i linförigheten som var det medt positiva, riktigt bra!:-) Efter detta så var det dags för ett skyddspass med Lennart, började med ett par inskick där Leffe sattsade riktigt bra. Märktes att lillen hade tagit åt sig på absolut bästa sätt av den träningen som han fått i Karlstad förra veckan. Efter detta så var det dags för ett par bitaövningar och här var dagens absoluta höjdpunkt!!! Herre j..lar vad Leffe smälde i!!! Han sattsade verkligen allt på att försöka tränga igenom figgen och bettet var nästintill brutalt, även här kunde man se en extrem skillnad efter Karlstadspassen:-) Det bästa av allt med gårdagens träning var ändå att Leffe hade en så trevlig attityd gentemot alla andra hundar och figgen, inga dumheter alls där. Så j..la skönt när all träningen ger resultat, till och med så att Lennart blev lite imponerad och berömde oss;)





Dagens 2:a höjdpunkt var att jag satte mig på buss, pendel och tunnelbana för att åka kommunalt in till Stockholm Stadion. Det var dags att ge sig ut på ett långpass i värmen, provspringa OS marathonbanan från 1912 (även det som skall vara Jubileumsmaran 2012). Satartade inne på Sadion för att sedan springa ut till Sollentuna Kyrka (i Rotebro) där den verkliga banan vänder men där jag fortsatte hem till Väsby. Vi var ett gäng på ca 80 pers som gemensamt sprang i ca 5.00 min/km tempo, ledare guidade oss längs med denna trevliga bana:-)



Denna trippen blev totalt 25,7 km och detta avverkades på 2.06.46, VARMT men skönt pass!:-) Det som kändes lite märkligt var dock att springa lite långsammare än vad jag och mina ben/ min kropp ville, känns inte naturligt i steget men ändå ett bra pass att få vara ute såhär pass länge!

Nu är det dags att fylla på med lite frukost innan bilen skall packas och vi drar till vår stuga med badplats (privat):-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar