söndag 4 juli 2010

Jordgubbslunken + veckosummering

Då har vi snart varit här nere, i denna underbara lilla stugan mitt ute på landet, i en vecka då. Det har varit en vecka med ett underbart vackert väder, lugn och ro samt ett antal trippar in till Kristinehamn för att träffa mina föräldrar som är där och campar.
Om jag skall ge mig på en kortare samanfattning på hur veckan sett ut så har dagarna i stort sett varit ganska så lika varandra, jag har vaknat upp ganska så tidigt för att ta en morgonrunda med hundarna längs grusvägen direkt utanför stugans tomtgräns. Det sköna med denna morgonrundan, ja hela stugvistelsen, är att det inte behövs något koppel utan jag kan ta min första mugg kaffe och promenera i solskenet och bara skåda ut över öppna åkrar:-)
Efter denna morgonrundan har man avnjutit en frukost ute under bara himmel innan man har roat sig med att spåra eller köra lite lydnad med hundarna, efter detta så har det blivitt ett löppass.
Tisdag: 10 km distans
Onsdag: 10 km distans (med Leffe)
Torsdag: 8*1000 m intervaller med pj 400 m, totalt 16,5 km (allt på kupperade grusvägar, snitt 3.42 min/km)
Fredag: 13,1 km distans

Efter löppasset så har vi dragit in till Kristinehamn för att äta lunch ute tillsammans med mina föräldrar nästan varje dag, dock inte fredag då de var här ute hos oss istället. Sedan så har det blivitt lite allmänt turistande inne i Kristinehamn:)
Framåt eftermiddagen/ förkvällen så har det burit av hemåt igen för grillning och bara njuta av lugnet (och en kall öl).
Ja, detta är i stort sett hur dagarna sett ut. Igår så var det dock lite annorlunda, jag fick för mig att springa ett lopp här i trakterna. Efter att ha ätit lite lunch så drog vi iväg till Rudskoga, ett litet samhälle utanför Kristinehamn, där jag efteranmälde mig till Jordgubbslunken. Nedan kan ni läsa hur detta gick:

Efter avslutat lopp så åkte vi hem till en kompis Madde träffat på via hundforum, jättetrevliga:) Där blev vi bjudna på middag coh jättetrevligt sällskap, en kanonkväll som sluade med att vi var hemma strax innan kl. 00.00!!
Det enda som var negativt med gårdagen var att jag nog tog ut mig för mkt för mitt eget bästa i värmen, påväg hem från middagen så började det irritera i halsen och näsan. När jag väl lagt mig i sängen fick jag nysattack och halsont, hoppas på allergi men är rädd för förkylning, hur som helst så blev det allt annat än bra sömn inatt pga just detta. Hoppas på att detta släpper under dagen, vi hade nämligen tänkt oss att åka till Karlstad och träna hund idag (får se hur det blir med detta).
Imorgon går vi in på vecka 2 i denna underbara stuga, denna veckan kommer vi överge Kristinehamn och turista mer i Karlstad istället:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar