fredag 30 juli 2010

X-trajobb och öm fot:(

Sitter just nu på bussen in till Sergels Torg, har fått nått sjukt
ryck att jobba lite extra som OV inne på PUB gallerian. Idag är det
dags för första av 2 läropass, en lång dag väntar (08.15-20.15!).
Hoppas på att detta skall kunna vara ett kul och bra sätt att tjäna
lite extra stålar och ledighet (komptid)!? Nu har det dock varit
struligt och irriterande i förberedelserna, men det tänker jag
(orkar) inte gå in på nu.

Igår var det tänkt att jag skulle springa 5000 m på Källbrinkens IP
i Huddinge, detta fick/ valde jag dock att ställa in pga en ömande
vrist/ fotled på den högra foten:( Jag tror att det blivitt lite av
en stressreaktion från kroppen pga 3 st banpass intervaller inom
loppet av 1 vecka, ville helt enkelt inte förvärra detta ännu mera!
Det blev istället ett lättare distanspass på 10,5 km (46.53), kände
av foten i stort sett hela tiden:( Hoppas att det skall ge med sig med
lite lugn träning, kanske inte världens bästa att gå omkring i en
Galleria hela dagarna då (12 timmar/ dag) men jobba måste man ju;)

Utöver gårdagens löppass så blev det ett riktigt bra lydnadspass
på Väsby Bhk, perfekt med semestertider då detta innebar många
andra hundar (störning är toppen:-)). Leffe skötte sig helt
underbart bra, han har vuxit och mognat av semestern:-) Avslutade med
att köra lite transporter och bitaövningar, även här gick det
kanon!!!:-)

Nu är jag snart frame, dags att göra sig redo för avsittning;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar