lördag 30 oktober 2010

Karlstadläger dag 2! En oförglömlig dag:-)

Då är även dag 2 på detta hundträningsläger i Karlstad klar för summering, och vilken dag detta blev!!!:-)
Det är helt sjukt att det finns så mkt gästvänliga och trevliga människor som gör denna vistelsen 1000 ggr bättre än vad man någonsin vågat drömma om, då var vi redan innan vi åkte hit helt inställda på ett på sjukt trevliga dagar men det NI ALLA träningsvänner här nere bjuder på är omöjligt att tacka för i ord!!! Ni är bara helt underbara!!!
När jag skall försöka sammanfatta denna dagen så kommer ni alla andra förstå varför jag är så sjukt tacksam för all vänlighet.
Dagen började kl. 09.00 på Hammarö BHK med skyddsträning (och lydnad). Jag och Leffe körde på med bevakningar (tävlingsmässigt), lite inskick och ordning och reda i skyddet. Man märker att nötandet från igår sitter kvar och utvecklingen går åt helt rätt håll:-)
Vi körde på med skyddet fram till ca kl 14.00 då det var färdigtränat för hundarna för denna dag, nu var det hockey i Löfbergs Lila Arena som gällde. Färjestad - Skellefteå var dagens match, någonting som jag sett fram emot länge då detta var första gången jag fick se mitt älskade Färjestad spela på hemmaplan:-)
Matchen började riktigt bra fram till SAIK tog ledningen helt orättvist efter ca halva första perioden, detta rann sedan iväg till underläge 0-4 inför sista perioden:(
Sista perioden och avslutningen av matchen blev dock riktigt bra då FBK knaprade in till 3-4 genom 3 mål av Dick Axelsson:-) Då var det tryck i hallen vill jag lova, det var inte allt för långt borta till ett 4-4 mål men det gick inte idag, hade varit för bra för att vara sant!
Efter matchen blev det ytterligare ett besök i FBK shopen, 2:a för dagen:-) Sen så var AnnaCarin så jättesnäll så hon ställde sig i den långa kön till Fancourten för att få min matchtröja signerad, Jätte tack till dig AnnaCarin!!!:-) Dick Axelsson och Patrik Lund signerade tröjan:-)
Sen när vi gick ut för att gå till bilarna så kon dagens, ja årets höjdare!!! Patrik (vår skyddsfigge) ropade åt mig att komma med, han gick mot en sidoentre till LLA. Här smet vi in för att bli uppmötta av en kompis till Patrik som jobbar kring FBK. Nu fick jag komma med dit ingen egentligen får komma, in i spelarnas första omklädningsrum (bilderna är därifrån), vidare till omklädningsrum 2 med dusch och bubbelpool, ännu längre in i hjärtat med matrialrum, tränarrum, gym m m. Jag fick helt enkelt se allt!!! Och vet ni vad det största av allt med detta var!? Det bar att spelare och ledare fortfarande var där, vissa sprang till och med omkring näck i duschen. Jag fick här inne tröjan signerad av Nilstorp, Emil Kåberg och Rikard Walin:-) Hur tackar man för en sådan här rundvandring!?!? Jag kan bara säga att jag fan var skakis av upphetsning efter denna överraskningen en lång tid efteråt, är det lite smått än:-) Än en gång ett stort tack till dig Patrik!!!:-)

Detta var lite om denna dagen, imorgon väntar skydd hela dagen, hade hoppats på att springa en runda på morgonen men det inser jag nu att klockan är för mkt för att jag skall hinna upp till. Nu sovdax:)

1 kommentar: