söndag 31 oktober 2010

Karlstadläger Dag 3


Dags att summera ännu en dag med hundträning här i Karlstad (Hammarö), ännu en lyckad och rolig sådan:-)
Idag drog vi igång med träningen ute på Hammarö Bhk kl. 09.00, skyddsträning för hela slanten var vad som gällde denna dag!
För min och Leffes del så inleddes dagen med lite mer åt tjänstehållet, vi körde skydd i en källare (miljö) men fortfarande med stort fokus på att jag startar och släcker honom innan och efter själva angreppen! Detta gick riktigt bra och man kan ju lätt konstartera att Leffe inte har några som helst problem i miljöer och med belastning:-)

Pass 2 för våran del var nere på planen, nu var det dags för ett pass i munkorgen! Här gick Leffe på som bara den:-) Vi lade även här stor vikt på att jag hela tiden skall ha ordning och reda mellan momenten, känns som detta verkligen är A och O när det gäller Leffe (gäller nog i och för sig alla). Det som nu kördes var sektorövning och inskick i korgen.


Pass 3 och nu var det åter igen dags för lite röj;) Detta pass kördes återigen nere i källaren men för att spara figurantens arm/ axel lite så blev det med benskydd, attacken skedde alltås i form av spark! Detta var första gången för Leffe men det kan man ju inte precis tro då han small i precis lika bra som vanligt:-) Jag känner att jag helt klart kan vara trygg på jobbet med denna lilla krokodilen;-)


4:e och sista passet för dagen var återigen nere på planen och nu körde jag mkt linförighet med extren belöning, inskick mot figgen. Även detta passet var i munkorg och det gick riktigt bra:-)


Om jag skall summera dagens skyddsträning så får den mkt väl godkännt, det blir bara bättre och bättre för varje pass vi kör! Leffe köper detta med hull och hår och det känns som att jag nu har en mkt bättre kontroll på honom:-)


Efter avslutad skyddsträning, runt kl. 16.00, fick vi uppleva ännu mera av den otroliga gästvänligheten här i Karlstad då AnnaCarin Habel bjöd in alla på middag hemma hos sig:-) Grymt goda hamburgare (hemmagjorda) och ett mkt trevligt sällskap var en kanonbra avslutning på denna träningsdag!

Undrar hur man skall kunna tacka för all denna gästvänlighet och träningshjälp vi bjudits på under dessa dagar, och än är det ju inte slut för vi skall imorgon ut i sökskogen på förmiddagen och sedan köra skydd eftermiddag & kväll:-)

Kan ju bara upplysa alla er som vi nu tränat med att om ni har vägarna förbi hemma hos oss så skall vi göra ett försök att bjuda tillbaka lite!


Väl hemma i stugan igen så drog jag på mig träningskläderna för att jogga en runda och dröm om min förvåning då Leffe ställer sig på dörrmattan och vill hänga på, det fick han! 6 km lättare jogg avnjöts denna kvällen med start 20.40, lite tung i magen efter den goda maten men ändå rätt skönt:-)


Länk till mera av dagens bilder:
http://www.facebook.com/album.php?aid=250599&id=629384511&l=a3c7744705

Och gårdagens bilder:
http://www.facebook.com/album.php?aid=250317&id=629384511&l=053b2dab26

2 kommentarer:

  1. Ni verkar verkligen haft härliga tränings dagar :) Har kollat på alla dina fina kort :)

    Måste bara fråga?? Den figgen ni har heter han Patrik Klarqvist. I så fall har Vinja också bitit lite på honom på ett kennel läger vi var på i somras.

    Hoppas eran sista dag också blir lika bra som dom tidigare :)

    SvaraRadera
  2. Ann-Margret> Med tanke på hur bra sällskap vi har här i Karslstad så kan det inte bli annat än bra dagar:-)
    Jodå det stämmer att det är Patrik som figgar (mkt bra!!!).

    SvaraRadera