torsdag 28 oktober 2010

På plats i Karlstad!:-)

Sitter nu här i stugan vid Mörudden Resort, Hammarö/ Karlstad, och försöker att varva ner lite efter en bilresa från Sthlm. Här kommer vi nu att vara fram t o m Tisdag, det kommer vara dagar fyllda av hundträning (skydd framförallt), mer om detta kommer komma i form av både text och bild:-)

Annars så har jag idag hunnit med att genomföra denna löpsäsongens 2:a kvalitetspass, första var i Tisdags då 69' fartlek (4*1 km insprängt, totalt 16 km). Dagens pass var 7 km progressiv SD som inte blev så värst progressiv pga ganska kupperad runda, 7 km avverkades på 26.05 (snittfart 3.45 min/km). Kilometrarna avverkades enl följande: 3.45, 3.41, 3.42, 4.02, 3.41, 3.39, 3.52, 3.29.
Detta var ett riktigt jobbigt pass då jag kände mig tung och klumpig genom hela passet, fick slita hårt för att hålla uppe denna fart idag men är ändå nöjd med att ha lyckats kriga mig igenom detta pass med denna kassa känslan!
Träningsveckan har än så länge bjudit på 4 löppass (51 km) och ett styrkepass, hur resterande av denna veckan kommer att se ut vet jag inte!? Hoppas på att få till det med ett par pass till åtminstonne men som det ser ut nu så är det hundträningen som får komma i 1:a, 2:a och 3:e hand dessa dagar, löpningen blir när tillfälle ges (om det ges!?).

Nu skall jag nog ta en kall Öl och slappa lite:-)

1 kommentar:

  1. Kul att ha er här! :-) Ser speciellt fram mot lördagens hockey! ;-)

    SvaraRadera