onsdag 6 oktober 2010

Nystart!:)

Har inte fått till nån blogg sedan i Söndags då Lördagens (lyckade) tävling summerades. Sedan dess så har det varit som vanligt full rulle.

Söndag:
Löpning 11,5 km på förmiddagen, höströj här hemma (mängder av skit kastat!!), ett antal hundpromenader, och sen det stora!!! Jag har under en tid haft ett uttalat mål att komma igång med styrketräningen igen efter Lidingöloppet, nu när detta är avverkat så fanns det ingenting mer att vänta på utan ner till Friskis & Svettis. Här nere har de invigt ett mkt fint nytt gym samt att de har en mängd olika grupp pass (spinning, core, bodypump m m) som jag känner att jag är intresserad av, bäst av allt är att det bara är ca 250-300 m att gå dit och så priser! 240 kr för ett månadskort är riktigt bra:-) Första styrkepasset bjöd på en blandning av Mage, höft, bicceps och bröstövningar, 35 min effektiv träning och en mör kropp som resultat:-)

Måndag:
Morgonen & förmiddagen bjöd på jobbets hundträning, mkt nötande på Leffes lydnad med gott resultat:) På vägen hem lite handlingsstopp, hundmat och mat hem.
Innan jag satte i mig min lunch så blev det även ett löppass på 11 km (halva sträckan med Leffe).
Efter lunch så blev det fika hemma hos svärfar:)
I övrigt var det sedan lugnt till kvällen då jag drog iväg på pass 2 för dagen, Spinning 60 min nere på Friskis. När jag satte där på cykeln och plågade mig så insåg jag att jag hade glömt hur j..la jobbigt detta är, jobbigt men skönt:-)

Tisdag:
Även denna dag bjöd på dubbla träningspass, förmiddagen blev det en löprunda på 16,3 km. Efter detta drog vi iväg och provade ut en ny säng, blev en med motor (höj- och sänkbar) på Jysk:-) Nu är det bara att längta till nästa Tisdag då vi får hämta ut den!:-) Skaplig fördelsedagspressent till oss båda;)
Hemma igen var det dags för hundrastning innan jag tryckte på Madde en skyddsärm och körde lite skydd med Leffe, då var det främst fokus på lydnad/ transporter som gällde. Leffe gick riktigt bra, fick även bita matte lite för att komma igång lite extra mkt;)
På detta var det dags för pass 2 för denna dag, styrketräning (mage, rygg, axlar, triceps) nere på Friskis. Skönt mör man blir av dessa pass:-)
När jag var färdigtränad så gick vi hem till svärmor för att äta middag där, bruna bönor och fläsk:-)
Kvällen tillbringades sedan, slummrandes, med att se Fbk förlora mot Brynäs:(

Idag är det återigen dags att börja jobba, 5 nätter är vad som väntar. Kan nog bli en tung första natt då jag vaknade redan strax efter kl. 07 idag:( Får ta igen detta med att vila ett par timmar i eftermiddag, men innan detta så skall jag hinna med dagens löppass (40-60'), jobbets hundträning och så lite småfix inför jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar