torsdag 17 juni 2010

Ett körigt dygn!!!

Lite drygt ett dygn sedan dess att jag satte här och meddelade att det var dags att dra till jobbet för en första natt, Ojojoj vilket dygn det blev!!!

Började väl ganska som vanligt med en kaffe på jobbet innan det var dags att dra på första låsningen, sen blev ingenting normalt längre efter detta!!! Tjusningen med mitt jobb är ju att man aldrig vet vad som kommer att hända, natten som gick visade på detta.
Innan det var dags för låsning nr 2 så han jag med ett par svängar i mina områden plus att ta ett st larmryck, efter låsningarna var klara brukar jag ta lite svängar i mina områden innan det är dags att ta lunch. Igår så blev det även så plus att jag fick ta 2 st ryck och en störning, hade precis tagit ut min färdigvärmda mat ur micron då det bara var att ställa in den i kylen igen och dra ivär på larm följt av störningen som följdes av ytterligare ett larm. Totalt innan lunch så blev det 3 larm och en störning, då äter jag dessutom relativt tidigt så det var lite smått körigt:)
Efter lunch så var det dags att knalla runt lite i områdena innan det var dags för ännu ett larm innan jag snubblade på 2 st brinnande bilar i ett av mina områden, nån djävul hade precis tuttat på dessa och jag fick kalla på brandkår och polis.
När bränderna var släckta så var jag kvar och snacka lite med boende (ungdommar) som var intresserade av mitt jobb, pratglada helt enkelt (kan ju ha nytta av dessa samtal på sikt:)).
Innan natten var klar så han jag med ytterligare ett larmryck och lite lydnadsträning med Leffe, totalt 5 ryck, 1 störning och bilbränderna - fick jobba för min lön inatt alltså:-)

Påvägen hem till den efterlängtade sängen så kom jag inte mer än upp på E 4:an innan bilen ryckte till och tappade all kraft!!! Trotts att jag stod på gasen så varvade bilen aldrig upp till ens 3000 varv!?!? Det gick som snabbast att få upp bilen 80 i nedförsbacke, uppför så var det 30 km/h som gällde. Var bara att styra bilfan till BraBil i Väsby, en resa som tog sin lilla tid med tanke på hur bilen fungerade, eller inte fungerade!:(
Lämnade in bilen för felsökning/ reparation och sedan så var det bara att ta famnen full med grejer (väska, uniformsjacka m m) och promenera hem tillsammans med Leffe, en promenad på strax över 2 km. Detta var ju det sista jag hade lust med nu när man bara ville sova, orolig över hur det skulle bli med bilen och framförallt hur dyrt det skulle bli (!?!?) tog jag min svettiga promenad hem. Strålande sol och över 20 grader varmt, med full uniform (skyddsväst) och överdgargsjacka, gjorde att jag kom hem helt j..la dränkt i svett! Bara att väcka Madde och berätta om det hela, ta en dusch och sedan krypa ner i sängen och försöka sova - blev väl sisådär med sömn eftersom jag hela tiden vaknade till och undrade över hur det gick med bilen (Madde passade telefonen). När jag gick upp efter allt för lite sömn (ca 6 timmars sönderryckt) så hade Brabil inte hört av sig så det vara bara att ringa och höra hur det gick, de sade då att de skulle återkomma inom ca 30 min.
Beskedet kom från verkstaden att det var spjällhuset som hade sotat igen, detta rengjordes samt att lite nya drivrutiner till databoxen laddades ner och jag kunde knalla ner och hämta ut bilen. 1395 kr gick detta kalas på, helt Ok!:) Nu skall den funka kanon igen säger de, mindre soppaförbrukning och bättre drag enligt verkstadskillen!:)

Detta var mitt köriga dygn!!!

Som belöning fick jag nygrillat av Madde. Valde också att lägga detta som en vilodag på träningsfronten, kroppen/ musklerna kändes/ känns riktigt slitna efter denna veckans inledning så det var ett klokt beslut att låta den få vila!!!

Kan ju även tillägga att det nu är klart med när jag skall köra upp Leffe, kan säga så mkt som att det kommer att ske inom en vecka (dags att bli nervös snart då!!!):-)

Nu är det dags att dra til, jobbet för en ny natt!!! Undra hur denna blir!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar