måndag 21 juni 2010

Välförtjänt ledighet!:-)

Äntligen är det dags att inkassera 4 lediga dagar, detta efter en mkt
slitsam 5 nätters jobbvända. Jag har redan i föregående
blogginlägg berättat om de första 2 inledande dagarnas kaos!!!

Sista 3 nätterna på jobbvändan blev också de riktigt slitsamma, jag
fick ett stycke semestervilarie med mig på lära. En jättetrevlig
herre som säkerligen kommer att fixa detta jobbet galant (tvivlar jag
inte en sekund på), det blir ju dock riktigt jobbigt när man skall
försöka lära ut allt och svara på en miljon frågor som i många
fall för mig känns självklart. Varje gång jag får frågor om dessa
för mig självklara saker så känner jag nästa lite som så att hur
trög får man bli, då är det bara att påminna mig själv om hur
borta jag själv var när jag kom in som ny i detta yrke (på
stenåldern);) Nu har det inte varit några större problem denna
gången då min lära var som sagt riktigt trevlig, värre fall har jag
varit med om;)

Jobbmässigt så kan väl nämnas att vi i Fredags avväpnade en yxman,
detta låter värre än vad det faktiskt var. Vi var påväg in på en
låsning och ser hur en missbrukare går omkring och tigger cigg, ur
fickan på hans jacka ser vi ett yxskaft sticka ut. Då vi är amningen
stressade i och med vår låsning, men inte heller kan lämna detta
utan åtgärd så tar vi hjälp av ordningsvakterna från tunnelbanan
som av en ren slump dycker upp vid helt rätt tillfälle. Jag går fram
och tilltalar mannen och frågar vad han har i sin ficka, han visar
vänster ficka och säger att han inte har någonting, jag säger då
att det är andra fickan jag menar. Han tar då upp yxan som är av
modellen lite mindre, som tur är så sträcker han genast över den
till oss - Man vill ju inte gärna hamna i bråk med en yxa!!! Det hela
löstes med att han lämnade ifrån sig yxan frivilligt och
ordningsvakterna tog den till polisen, killen fick gå.
Utöver denna incident, som gav min lära en hel del adrenalin, så var
det en helg med många larm, störningar och ett inbrott - en bra helg
att visa upp för en nybörjare helt enkelt:)

Idag så var det passavgång kl.07.24 och då drog jag och Leffe genast
vidare till jobbets hundträning för att slipa på skyddet inför
kommande uppkörning (nära nu!!!). Det gick idag riktigt bra i det
stora hela, där det inte var 100% bra hittade vi ett par bra
lösningar som verkar riktigt lovande. Blir att slipa vidare på detta
imorgon!

Annars har denna dagen erbjudit mathandlande och fotboll, att för lite
sömn gör att kvällen kommer bli extremt lugn!!!

På löpningsfronten blev det i Lördags 8,7 km distans följt av 16 km
igår Söndag, idag vilar jag (bara sovit 2 tim på de gågna 29
timmarna!!!)

Nu skall jag slappa:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar