lördag 5 juni 2010

Sommarfint här hemma!:-)

Ännu en 2 dagars utan blogginlägg, då är det dags att ge sig på en kortare återblick på dagarna som gått:

Torsdag:
Efter avslutad skogsrunda med alla hundarna så packade jag in mig själv och Leffe i bilen för att, via lite småstopp, bege oss ut till Botkyrka brukshundklubb. Efter att jag hade satt i mig en pastasallad (kyckling) i det underbara sommarvädret så var det dags att göra lite nyta, träna hund med jobbet! Detta träningspass hade 2 st fokus, platsliggning och skydd!!! Just denna dag så gick allt för j..la bra!:-) Hade detta varit en uppkörning så hade det gått galant, bara hoppas att detta är Leffes nya nivå som han skall ha som lägstanivå!?
Påvägen hem blev det ett stopp för att handla med lite mat (ICA Maxi) och väl hemma igen så blev det ett lättare distanspass. Benen och kroppen kändes så pass pigga och fräscha denna dag så jag valde att släppa på lite mera allt eftersom, 10,5 km blev det totalt och ett snitt tempo på 4.15 min/km:)
Jag är egentligen inte så förtjust i att springa så sent på eftermiddagen/ förkvällen som detta pass (och även Fredagens pass) blev utan jag vill helst köra under förmiddagen då jag upplever det som lite segt och motigt att komma ut efter en heldag med diverse aktiviteter. Det som jag nu upptäckt som positivt med att komma ut senare är att kroppen är mera vaken, pulsen blir lägre, kvällens middag smakar ännu bättre;) Just nu så kommer det att bli en fortsättning på lite senare pass, måste helt enkelt prioritera ner min löpning lite för att få till Leffes uppkörning!
Kvällen bjöd på jordgubbar & glass, arga snickaren m m.

Fredag:
Denna dag började med en egen runda med Leffe, måste ju få egenkvalitet (ordning och reda;)). Mitt i denna rundan så stannade jag och körde lite uppletande, måste få till detta för honom nya moment så att han fixar det. Det svåra för honom (och de flesta andra hundarna som inte kan) är att efter ha hittat första föremålet även maxa ut och leta upp föremål nr 2, 3, 4, 5 osv. Nu kör jag bara med 2 st föremål som jag tydligt visar för Leffe att jag lägger ut, allt för att få ett så högt tempo som möjligt! Igår så körde jag detta 2 ggr och första var lite tveksam medans 2:a var riktigt bra:-)
Efter morgonens hundtid så var det dags att fixa lite (måste göra saker), ner till banken, vidare till blomsterhandlaren (vid Centrum) och Plantagen. Efter dessa stopp så var bilen fullpackad med blommor och jord! Dags att ge sig hem och plantera alla sommarblommorna:-)
Jag och Madde ägnade i stort sett hela eftermiddagen åt att plantera sommarblommorna och att städa uteplatsen samt klippa gräset på farmsidan (skulle behövt en lie!!!), OJOJOJ vad det blev fint och hemtrevligt!!!:-) (blider kommer senare).
Även denna dag så blev det ett lite senare distanspass (senare än brukligt), idag hamnade det på 11,5 km (4.27 min/km). Återigen var det mkt pigga och löpglada ben som gillade att sticka ut på en löprunda, idag så valde jag dock att löpa med handbromsen i;) Pulsen börjar nu hitta tillbaka till den låga nivå som den hade under dessa pass innan min (j..la) hjärtmuskelinflamation, snittpulsen hamnade på 136 (max 145). Känns underbart att vara påväg tillbaka på allvar igen, nu skall jag nog kunna pressentera lite mera fartpass för benen den kommande veckan, skall bli kul och spännade att se vad de tycker om detta!?
Kvällen blev lugn, friidrott på TV:n följdes av att kolla på Talang 2010 finalen (inspelad).

Idag så kommer det inte bli någon Stockholm marathon för min del, har ju annars varit ett årligen återkommande inslag i min löpning de senaste 4 åren (skulle varit 5 årsjubileum i år). Detta har ju dock ingenting att göra med min långa sjukperiod att göra utan detta hade jag ändå planerat att skippa detta (och troligen även nästa) år, vill prioritera de kortare distanserna istället nu ett tag!:) Måste dock erkänna att det känns lite tommt att inte vara en del av detta marathonlopp nu när man hör att snack om det på morgontv:n (TV 4).
Nä, idag blir det aktivering av hundarna och för övrigt en lugnare dag där man kan njuta av ledigheten. Ett lättare distanspass skall också klämmas in:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar