tisdag 15 juni 2010

Prestationsångest!!!:(

Observera att sidan idag har fått en ny design, snygg tycker jag - Vad tycker du?

Sitter nu här med en kopp kaffe och väntar på att dagens första match i fotbolls vm skall dra igång, om en sisådär 15 min så:-)
Idag så var det återigen upp med tuppen som gälde för min del, klockan ringde för väckning kl. 07.00. Anledningen till dessa tidiga mornar trots ledighet kan stavas Leffe!!! Det är inte så att han väcker mig, han skulle mer än gärna sova vidare, nä det är ju så att jag verkligen vill få honom uppkörd innan jag går på semester och för att lyckas med detta så finns det inga genvägar utan bara stenhårt jobb med att träna, träna, träna...... Dagens hundträning med jobbet var på Botkyrka Bhk (6 mil enkel resa:(). Körde igenom killen ordentligt i lydnaden och skyddet även denna dag, återigen gick det riktigt bra och jag känner nu att lydnaden sitter helt klart för en uppkörning. Skyddet känns också som att han kommer att fixa galant, det enda som kan oroa där är att vi egentligen inte har kört allt i ett enda långt moment utan det har varit upphackat i olika delar. Många av dessa delar har dock varit mkt svårare än vad uppkörningen skall vara, ingen anledning till oro, vi kommer att fixa detta galant så fort vi fått ett datum!!!:-)

Min prestationsångest ligger inte i hundträningen utan den ligger i min löpträning!!! Jag har idag tänkt att jag skall dra in på klubbens träning för första gången på evigheters evigheter, minns inte när jag var där senast om jag skall vara ärlig! Anledningen till att jag inte varit där är ju som bekant min hjärtmuskelinflamation som vände upp och ner på hela denna säsongen. Nu känner jag dock att jag har kommit igång så pass med min träning igen så att det är på sin platts att dra på med lite mera fart och till detta behövs det ju sparring!:) Det är just här som jag drabbas av prestationsångest, jag vill ju träna mkt och hårt men jag vill ju göra det på samma sätt och tider som förr! Jag vet att jag absulot inte skall förvänta mig samma tider ännu men jag har lite (mkt) svårt att acceptera tider som är sämre än tidigare! När jag nu vet att jag kommer att springa långsammare så vill jag knappt ens ge mig på att springa dessa träningspass, ännu mindre ställa upp och tävla:( Det går ju givetvis inte att tänka såhär utan jag måste bara acceptera de sämre tiderna och jobba på efter dagens förutsättningar och den form jag är i just nu, är svårt men jag måste bita ihop och jobba på.....!!!
På dagens träning står det 2* (2000 m , 2*400 m), kan bli jobbigt!!!

Nu skall jag vila med lite fotboll:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar