onsdag 2 juni 2010

Ledig!!!:-)

Ja, det har blivitt lite dåligt med inlägg de senaste dagarna. Jag har helt enkelt inte orkat/ haft tid att prioritera tid vid datorn under dessa jobbnätter.
5 nätter har nu avverkats på jobbet, 5 st reletivt lugna nätter med extremt mkt hundträning:-) Fan, jag måste ju se till att få lille Leffe klar för uppkörning och detta helst innan dess att jag går apå semester (28 juni) och det finns inga genvägar utan bara hård träning!!!

Om jag skulle ge mig på en snabb resume om dagarna som gått sedan senast,

Lördag: Ett lite småstressat träningspass på 8,7 km innan jobbet, ont om tid då helgnätterna bjuder på längre arbetstider (12 timmars). På jobbet så fick jag börja med ett minst sagt udda uppdrag, jag fick in en störning i form av lösspringande KOR (!!!) nere kring ett av mina bostadsområden i Akalla. Med hjälp av en KOllega (;)) så valade vi dessa till en hage i närheten, kul och udda grej i solskenet.
Utöver denna koincident så var det lugnt hela natten vilket gav tid till att slipa lite (mkt) på Leffes lydnad samt lite annat smått och gott:-)

Söndag: Denna dag han jag med ett lite längre distanspass innan jobbet, 16 km. Jag hade denna natt bara 11 timmars arbete vilket gav utrymme till mera träning men då jag var så j..la trött på morgonen när jag kom hem så valde jag att ta lite sovmorgon och skippa planerna på långpass, tanken var långpass men fick bli ett längre distanspass istället.
På jobbet var det åter igen lugnt, detta innebar ännu mera träning för Leffe och mig. Denna träningsnatten kryddades med ett spår:-)

Måndag: Återigen en natt med längre arbetstid (12 timmars) slutade med ännu ett småstressat kortare distanspass, 8,7 km.
På jobbet som vanligt riktigt lugnt, jag försöker att rota igenom varje litet skrymsle och vrå i mina områden men det är helt enkelt lågsäsong på busfronten;)

Tisdag: Fick för mig att köra ett spontant kvalitetspass innan jobbet:) Kände när jag drog ut att benen var ganska så pigga vilket gjorde att jag valde att dr upp till Vilundaspåret och köra lite progressiva terrängvarv där, detta spåret är GRYMT kupperat och krävande för benen:-) Jag körde här 4*1,5 km/varv med mkt lyckat resultat. Skönt att få slita lite när benen tycktes vara sugna på det:-)
På jobbet inget nytt utan ännu en lugn natt med hundtränande.

Jag misstänker att Leffe kommer att sova hela denna dagen nu efter att jag först var i Fliken på hundläger, Tisdag- Torsdag och sedan jobbade Fredag tills imorses, en riktigt tuff period för lillen. Det roligaste av allt är ändå att han håller ihop otroligt bra och orkar med allt detta, han tar åt sig av all träning på helt rätt sätt trotts att det blir så mkt. Nu blir det extremt lugnt idag för att sedan kasta sig iväg till jobbets hundträning på Botkyrka Bhk imorgon:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar