lördag 26 juni 2010

Nu räcker det!!!

Under de senaste 7 dagarna så har det varit minst sagt kaotiskt, man
har hoppat mellan stress, glädje, sorg, saknad och hopp!
Det hela började ju förra veckan då bilen gick sönder efter första
natten på jobbet, det löste sig!
Sen dagen efter var det Madde som låg magsjuk när jag vaknade, Nelly
behövde akut till vetrinären för analsäcksinflamation, även detta
löste sig!
I Onsdags så var det Glädje då Leffe och jag grejade RPS provet,
godkänd väktarhund!:)
Och så idag på självaste midsommarafton så var det dags igen:( Vi
skulle ut på en morgonrunda med hundarna, Madde skulle ta gamlingarna
och Nelly, jag själv med Leffe. Anledningen till detta var att Svinto
var riktigt hängig igår och vi tyckte att gamlingarna skulle slipa
Leffe, de tycker ibland att han är lite för på då de är trötta.
När Madde var påväg ut så upptäcker jag att Svintos högra framben
är brutalt svullet!!! Det är ca 3 ggr så grovt som det vänstra! Vi
får lätt panik då han ju dessutom är rätt så låg, det är bara
att packa sig in i bilen och åka till djursjukhuset i Uppsala.
Gissningarna om vad det kan vara är allt mellan ormbet till cancer....:
(
Då de röntgat Svinto utan att se tecken på cancer så utesluts
detta, ormbet kan inte helt uteslutas men de vet fortfarande inte vad
som är fel:( Det hela slutar med att han blir kvar, de vill se hur han
reagerar och ta fortsatta prover. När vi lämnar honom så kan han
knappt gå, han skall kliva över en högre tröskel men detta går
inte utan hjälp:( Det var i detta läget omöjligt att låta bli och
tänka på att detta kan vara slutet får vår älskade Svinto:(
Nu hoppas vi att det lägger sig under natten, att det bara är nån
infektion eller inflamation - Det sista som överger oss nu är
hoppet!!! Vi har ju planerat 2 veckors stuga ute på landet fr.o.m.
Måndag morgon, allt för gamlingarnas skull. Jag vill inte ens tänka
på att göra detta utan Svinto.

Pga ovan nämnda så går min träning nu på lite av sparlåga, det
är omöjligt att hitta krafter till att köra nån form av
kvalitetspass mitt i allt detta! Jag kör istället bara enkla
distanspass för att få rensa skallen och bara få röra på mig för
att det är skönt, idag midsommarafton blev det dock ingen träning
alls och hur helgen blir beror helt och hållet på hur det går med
Svinto!?!?

Kämpa nu på husses kille, vi är inte färdiga med varandra ännu!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar