måndag 2 augusti 2010

Jättekort ledighet:(

Efter 2 dagars extrajobb på Pub Gallerian i City så var det igår dags för första och sista lediga dagen på denna ledighet, idag är det ordinarie nattjobb som gäller! 4 nätter att se fram emot!?

Men det kanske är dags att dra lite om vad som hänt sedan sist:

Fredag, lära/ jobb på Pub mellan 08.15 - 20.15. Detta var ett helt OK sätt att tjäna lite extrapengar/ komptid på, gå omkring i affärer hela dagarna gör ju många som ett rent nöje och att kunna göra detta på arbetstid blir nog en del avundsjuka på;)
Efter avslutat arbetspass så viste jag att pendeln hem inte skulle gå förens kl. 20.50, detta innebar ju att jag fick en massa dötid över vilken jag utnytjade till att springa en bit av vägen hem. Tog en löptur från Hötorget till Ulriksdals Station, 35 min (ca 7,7 km). Under hela dagen på jobbet så hade jag inte känt av någonting av min ömmande höger fot/ vrist men när jag satte igång att springa så kändes det direkt!? En irriterande känsla av småont!:( Efter avslutad löpning så kände jag återigen ingenting!?
Väl hemma så var det snabbt ner med mat i magen, in i duschen och sedan snabbt i säng!

Lördag, Upp redan kl. 04.50!!! Började jobba redan kl. 06.00 - 18.15 (övertid till 18.40). Inte speciellt mkt tid mellan passen där inte (9 h 45 min).
Även denna dag på jobbet var helt OK även om vi var 2 man kort pga sjukskrivningar, löste sig ändå.
Väl hemma så hade Madde dukat upp med god middag och efterrätt, jag var tyvärr så extremt trött så jag knappt kunde njuta av detta!:( Gott var det iallafall!:-)
Ingen träning!

Igår Söndag, Var det återigen relativt tidig uppgång, kl. 07.00. Det var dags för Madde att ställa ut och exteriörbeskriva Nelly (för att få titeln Korad) i Södertälje, vi packade in hela flocken i bilen och drog ner till Södertälje. På plats där nere så blev det för mig en heldag med extremt bra miljöträning & lydnadsträning av Leffe, det var ju en hel del hundar där nere (säkert över 300!!!). Underbart kul att kunna konstatera att all träning med Leffe (allt tålamod) har gett resultat, han skötte sig riktigt bra!!!:-)
Hemma igen (strax innan 17.00) så blev Thaimat, lite vardagslyx för att fira att Nelly fyllde 5 år och blev klar med sin Korning igår:-)
Valde återigen att ta en träningsfri dag igår, 2 i rad!!! Orkade helt enkelt inte med det efter en heldag i solen med hundträning, sen så intalade jag mig själv att det nog var bättre att låta foten vila så att det kanske kunde läka ut det där som ömmar!! Jag tror att detta var ett klokt beslut!?

Idag så är det som sagt dags att börja jobba igen, innan jag kliver på ikväll kl. 19.30 så skall jag först nu på förmiddagen ut på jobbets hundträning för att träna lite och hämta upp lite hundmat, skall bli kul att få köra lite skydd med Leffe igen (Fan vad jag vill hitta en SKYDDSGRUPP att träna med!!!!, tips mottages gärna!!!).
Efter hundträningen så blir det löpträning, jag tänkte backa bak banden till grundträningen igen. Jag känner ju att jag inte alls kommer igång/ är i fas sedan mitt långa uppehåll för hjärtmuskelinflamationen, har nu pga detta bestämmt mig för att köra vinterns grundträning redan nu för att ha en bra grund när det är dags för grundträningen igen i Oktober/ November:-)

2 kommentarer: