tisdag 28 september 2010

Axel/ skuldran stoppar mig:(

Den värkande/ ömmande vänsteraxeln/ skuldran som jag nu dragits med sedan självskyddet förrra Onsdagen, den har fortfarande sitt grep om mig:( Efter att ha rapporterat in förra veckans träning/ tävling till tränaren så fick jag löpförbud så länge det gör ont, ALJ Open (10 000 m) på Sthlm stadion nästa Måndag är nu inställt pga att jag inte kan göra mig själv rättvis där:( I och med detta så var väl årets sista tävling Lidingöloppet, nu börjar en lång och hård grundträning med mkt styrka för att hitta tillbaka på allvar!!!
Ev kommer jag idag sätta mig uppe på motionscykeln för att åtminstonne få svettas lite, får se till bara så att inte även detta gör ont i axeln/ skuldran!?

Annars så har jag natten som gick avverkat första av 4 nätter på jobbet, det var en relativt lugn men kall natt. 2 larm och ett spår till Leffe var väl det som stack ut, spåret gick ruskigt bra och han plockade alla träapportterna utan några problem. Enda missödet vär när han bet mig över höger tummes nagelband när han i sin iver överlämnade sin ena apport, ont som fan!!!

Innan jobbet igår så var vi ute på jobbets hundträning där vi blev kommenderade genom hela appellydnaden av Björn, gick riktigt bra så håller han den nivån på Lördag kan det bli fina poäng även utan platsen.
Lyckades även klämma in ett lätt löppass på 5,5 km, innan mitt stopp från tränaren. Smärtan mot slutet var allt för påtaglig för att det skulle vara kul:(

Nu skall det rastas lite hund och fixas lite inför nattens jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar