onsdag 15 september 2010

Oj vad fort dagarna gå!!!

Går nu in på den 3:e dagen av denna ledigheten, måndag var i och för sig bara halvt ledig då jag ju vände på dygnet. Fan vad fort dagarna går:(

Sedan senast så har följande hänt,

Söndag: Var en riktigt aktiv dag, inte minst för Leffe!!! Ratsning i spåret (2km), löprunda 7,6 km (med Madde, Nelly & Leffe), födelsedagsmiddag hos svärmor (Bosse fyllde år Lördag), vila innan jobbet, jobb 12 timmar med Leffe.

Måndag: Direkt efter avslutat jobb så drog vi (jag & Leffe) raka vägen ut till jobbets hundträning för att här köra igenom lydnad, budföring och en massa skydd:-) Gick riktigt bra (om man bortser från budföringen), blir lite imponerad över att lillen lyckas prestera såhär bra trotts att huse jobbat stenhårt med honom hela natten!!!:-)
Resten av måndagen innebar vila nån timma innan sedvanlig hundrastning och ett lättare löppass på 7,5 km avverkades. Kvällen var behövligt lugn med TV soffan som sällskap;)

Igår Tisdag: Blev en rätt så lugn dag där dagens stora grej var dagens träningspass. 6*2,1 km backvarv stod på dagens program, kan ju inte direkt påstå att jag igår såg fram emot detta passet då mina ben och vader (i synerhet) var rätt så slitna efter helgens halvmara. Men vill jag tillbaka så kan jag ju inte låta detta hindra!!!;)
Körde gårdagens pass uppe i Runbyspåret på den 2,1 km slingan (terräng) som finns där, progressivt och fint blev passet där första varvet gick i 4.00 min/km fart och sista (6:e) varvet gick i 3.46 min/km. Är efter omständigheterna så är jag mkt nöjd med gårdagens pass som totalt hamnade på 19,4 km, trotts extremt trötta ben och för snabba varv inledningsvis så lyckades jag ändå med dagens plan:)
Eftermiddagen bjöd på städning av hemmet, fika hemma hos svärfar och sedan blev det ännu en kväll farmför Tv:n:-)

Idag så kommer det att bli ett lättare distanspass under förmiddagen för att sedan efter lunch åka till Kista och jobbets hundträning:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar