lördag 25 september 2010

Lidingöloppet 2010

Då kan jag räkna in mitt 4:e Lidingölopp 30 km, som vanligt en smärtsam historia:)
Tanken var att öppna försiktigt vilket jag även gjorde jämfört med de runt omkring mig, ända gick det i ca 3.50 min/km fart! Första 1,5-2 km kändes allt kanon men sedan så slog min ömmande axel, skuldra och bröstet på vänster sida igenom adrenalinet jag fick med mig från starten:( Smärtan var grymt jobbig, jag kunde inte spotta, fräsa ur näsan, ta djupa andetag, men värst av allt var ju att jag inte kunde röra min vänstra arm utan att det smärtade så in i helvete!!!:( Försök då springa i kuperad terräng utan armföring, det går inte!!! Övervägde om det inte var lika bra att bryta rätt så tidigt, oron om att det kanske skulle kunna ha med hjärtat att göra finns nu för tiden alltid då smärta finns bara i närheten av väster bröst. Bestämde mig nu istället för att slå av på takten, efter att ha avverkat första milen på ca 41 minuter (något för lång mil), körde resterande 2 milen i 44 min/ mil fart. Smärtan och oron var dock med mig hela tiden.
Tog mig i mål på 2.09.02 vilket ju åtminstone gav ett Silver som lite plåster på såren:-)
Efter målgång och innan duschen så uppsökte jag läkare som tog mina symtom på yttersta allvar, även om jag påpekad att det troligen hade med Onsdagens självskydd och den vridning jag fick där. De kopplade på mig EKG och körde även ultraljud på mitt hjärta, mitt hjärta såg mkt starkt och fint ut!!:-) Grym lättnad, alltså är det bara en muskulär smärta vilket i och för sig gör ont som fan men bara vetskapen om att mitt hjärta är friskt är så skön!!!:-)
Trotts att jag pga smärtan gick på lite av halvfart idag så slet dessa 3 mil hårt, kan inte påstå att jag gillar LL banan precis!!!
Placeringsmässigt hamnade jag på 174:e plats vilket ändå är helt Ok.

Nu skall jag kolla på när Fbk spöar AIK:-) Imorgon är det appellspår med Leffe som gäller (tävling).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar