söndag 19 september 2010

Vad är det för fel!?:(

Jag har genom hela mitt liv på ett eller annat sätt varit engagerad i idrott, nu för tiden är det ju löpningen som jag satsar på.
Utöver detta så har jag sedan mer än 10 år tillbaka hållit på med hund, nu mer än någonsin tidigare.
Nått jag funderat över är varför det skall vara sånt j..la skittsnack inom hundvärlden!? Inom idrottsvärlden så har jag aldrig upplevt detta utan där är det snarare tvärt om, beröm, ryggdunk och en gemenskap:-)
När det gäller hundvärlden så känns det som att det enda det går ut på är att snacka skit bakom ryggen på folk, hoppas på att misslyckanden skall ske m m. Visst att det finns bra delar med men nu funderar jag bara över dessa baksidorna.
Jag har sedan vi skaffade Leffe lagt ner ett enormt jobb och slit på träningen med honom, det känns som att mkt av denna träningen har konstant övervakats av folk som inte vill någonting annat än att vi skall misslyckas:( Jag har sedan dag ett varit mkt nöjd med vad jag har i kopplet, visst att det finns saker att jobba med men vart finns det inte detta!?
För varje gång som vi genomfört prov eller tester så har folk försökt hitta fel i dessa tester, det går ju absolut inte att bara glädjas åt att testet eller provet gått mkt bra! Nä, då skall man försöka hitta fel i testet som förklaring m m:(
När det nu drar ihop sig för vår tävlingsdebut så är det med säkerhet ett antal människor som inte vill annat än att det skall gå åt helvete! Varför skall det vara såhär!? Jag är ju inte på något sätt unik utan detta uppfattar jag som mer regel än undantag inom hunderiet, min hund är bäst och perfekt medans alla andra är skit:(
Alla som har en hund älskar nog denna över allt annat, när då andra skall hålla på och snacka illa om denna så är ju detta rejäla påhopp! Kanske finns det någon som kan förklara för mig varför det är såhär inom hunderiet?!
Nu är det ju inte på något sätt så att alla är sådana här, det finns sjukt mkt bra folk!!:) Tyvärr så svider det bara så rejält varje gång man får höra skiten bakom ryggen!!!:( Det är nästan så att jag blir sugen på att ställa in allt vad tävlande heter och istället bara ägna mig åt att träna och jobba, allt för att slippa beblanda mig med allt skitsnack!
Kommer nu istället köra tävlingarna för att förhoppningsvis knäppa vissa på näsan! Jag gör det för min och mina hundars skull, vi tycker träning och tävling är kul och vill fortsätta med detta utan allt snack!!!

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där. Drar mig lite för hundaktiviteter beroende vilka som är på plats. Trött på att höra om andras superhundar. Skryts gärna om att dom biter både ägare och barn. Då är det BÄST. Kämpa på. Ni är DUKTIGA!! JAG hejar på er. Kram Ullis

    SvaraRadera
  2. Ullis> Tack! Vi gör som vanligt vårt bästa:-)

    SvaraRadera
  3. Känner tyvärr också igen det du beskriver från ridsporten också. Trist är det.

    Btw
    Bra halvmara av dig! Jag har varit förkyld innan och kravlade mig i mål på 1,34 drygt. Sub90 får vänta ett tag till.

    Lycka till på lördag om du startar därute på ön.

    SvaraRadera
  4. Jerry> Verkar vara ett gemensammt fenomen inom djurvärlden då:(

    Tack, bra jobbat att ändå fixa den tiden när du varit förkyld innan. Sub 90 som i en ask med rätt förberedelser:-)
    Hoppas på ett lyckat LL, tyvärr så störs jag dock lite av nån halvskum känsla i kroppen (nån skit som inte bryter ut) samt en tung inledning av denna veckan med 3 st utbildningsdagar. Hoppas ändå att kunna göra ett bra LL!?

    SvaraRadera