lördag 25 september 2010

Tävlingshelgen inleds snart!!!

Efter en körig vecka med utbildning Tis - Tors, där jag för övrigt blev godkänd, så är vi nu frame vid helgen:) Att det blivit lite glest med bloggandet är just pga utblidningsdagarna som har följts upp av löpträning och/ eller hundträning, detta har gjort att kvar av dagen har det inte funnits så mkt:(
Igår Fredag så var vi inne och hämtade ut min nummerlapp till Lidingöloppet, mer om detta snart, på hemvägen så blev det att stanna till på MediaMarkt och köpa ny spis och kyl/frys (kanonpriser!!!:)). I övrigt så var det mest förberedelser inför helgens bravader som gällde, har ju både Lidingöloppet 30 km idag & Appelltävling (spår) med Leffe imorgon.

Tankarna inför dagens Lidingölopp:

Hade framförallt hoppats på en mkt bättre känsla i kroppen såhär timmarna innan start, efter självskyddsträningen i Onsdags så har jag ONT SOM FAN i vänster skuldra, axel och bröst (även ner mot ryggen):( Denna smärtan påverkar andningen i form av att om jag tar ett djupt andetag (eller hostar) så gör det riktigt j.la ont, som en föjld av detta så blir det en mera ytlig andning vilket gör att jag blir mkt mera anfåd av ingenting!:( Min förhoppning är väl nu som så att tävlingsadrenalin, linement och voltaren skall stänga av denna smärta/ värken!? Om inte så är det väl bara att bita ihop, det är ju bara 30 km!!!;)
Som en liten extra krydda för att få känslan ännu sämre så har jag även kännt av en trötthet (lätt krampkänsla) i höger hamstring (baklår) de senaste dagarna, fattar inte riktit varför då jag ju denna veckan endast utfört 3 st mkt lätta löppass (mån 7,6 km, ons 7,5 km, fre 5,2 km). Har funderat lite på om även detta hänger ihop med självskyddet samt för dåligt vätskeintag under utbildningsdagarna, mest kaffe där:)

Med ovanstående i bagaget så bör jag nog egentligen skruva ned förväntningarna/ målet för idag. Första tanken var att försöka mig på att hålla 4.00 min/km = sluttid på 2 timmar, mitt pers är från 2007 och är på 2.02.53.
Nu vet jag inte riktigt men kommer nog att försöka öppna lite lugnt första 3-4 km för att känna på skavankerna och dagsformen, hoppas verkligen på en bra känsla så att jag kan stå på!!!:-) Vi får se vart detta slutar, det är ju ändå Lidingöloppet och det är ju allt annat än en lätt resa!

Jag har startnummer 120 och startar kl. 12.30 för er som vill följa mig via Lidingöloppets hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar