onsdag 24 augusti 2011

Busig dag:-)

Igår blev det äntligen ett lite längre löppass, 15,2 km avverkades (1.06.59) då jag testade att springa runt Lovsjön. Då det bara mätte 7,6 km per varv så valde jag att köra 2 varv, progressivt givetvis;) Det jag kunde konstatera är att jag tappat MÄNGDER!!!!:( Frågan är nu hur jag skall kunna hitta nått som är i närheten av dräglig form till Stockholm halvmarathon 17:e september!?!? Hoppas på att det hjälper med att komma tillbaka till verkligheten och tappa några semesterkilon, blir på Måndag det - Nu fortsätter jag njuta av semester:-)

Efter avverkat löppas, innan var det hundrastning och fiske, så blev det sommarens/ säsongens överlägset kallaste dop/ bad. Denna lilla sjön ser så skön och inbjudande ut, men herre j..lar vad kallt det var!!!! Gjorde det endast för att sällskapa hundarna i deras simtur, dock tyckte t o m de badtokarna att det var så kallt så de gav upp väldigt snabbt, DÅ ÄR DET KALLT!!!!!

Efter lunch och lite annat smått och gott så drog vi till syran för att träffa dem och busa lite (läs MKT) med Felicia och Oliver, när vi kom dit så var syran ute med de små busungarna. Felicia vinkade in oss och sken som värsta solstrålen:-) Efter lite bus och mys så TVINGADE Felicia mig sedan att skriva det ni ser på bilden, observera att det var under STORT TVÅNG jag gjorde detta!!!!;-)
Som svar på denna texten, direkt utanför deras dörr, så lade deras 5-åriga granpojk en handskriven lapp i brevlådan - "HV71 är Bäst" stod det på den! Stackars liten pojk att inte veta bättre, läge för ett samtal till Soc!?;-)

Efter flera timmars bus och fika så bar det av ut till campingen igen, en lugn kväll med grillning och radiosport lyssnande:)
Idag blir det ännu mera bus med mina små systersbarn, även mina föräldrar kommer ner och hälsar på:-)
Måste ju även berätta att jag STOLT fått äran att bli Gudfar till lille Oliver som skall döpas i September, stolt morbror!!!!!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar