måndag 29 augusti 2011

Hemma igen! Nya tag!!!

Lite sent att avisera sin hemkomst när vi varit hemma sedan i Lördags kväll/ eftermiddag, men har ju inte tagit mig för att blogga nu på et par dagar så det är väl ändå dags;)
Vi stannade alltså kvar i Jönköping till Lördag, Fredagen bjöd på mängder mer bus!!! Först åkte vi in till A6 köpcenter där vi möte upp syran med sambo och barn, mängder av bus med Felicia bjöds det på innan det var dags för ett litet lunchsova uppehåll för den lilla busungen. Vi åkte ut till campingen för att rasta och bada hundarna innan det återigen var dags för en massa bus, syran med familj kom ut till campingen varpå jag och Flisan kunde springa och busa i mängder (som värsta träningspasset!!!;)):-)
Fredagskvällen bjöd på grillat och slappande.

Lördagen bjöd på nedmontering och hemresa, tyvär så bjöds jag även på en irriterad hals och en mathetskänsla:( Resan hem gick bra, vi tog det mkt lugnt och stannade till flertalet gånger, väl hemma så tömde vi stora delar av vagnen innan jag körde och ställde upp den på en tillfällig plats lite närmare hemmet.
Måste ju bara nämna vad jag mötes av hemma i brevlådan, ett nytt schema från Securitas låg i lådan. Jag var ju helt inställd på att börja jobba idag Måndag kväll, men nu får jag inte göra detta och då menar jag verkligen att jag inte får det! Jag har får 2 st arbetstidsförkortningspass inlaggda, Måndag och Tisdag är jag ledig och kan fortsätta njuta:-)

Igår Söndag var det fortfarande en irriterad hals och en lätt matthet, ingen träning på hela 3 dagar alltså:( Dagen ägnades åt hunpromenader, friidrott, betala räkningar, töma det sista i husvagnen (ställer snart av den för i år:( ) och lite annat småfixande. Insåg att det är rätt skönt att ha fått 2 bonuslediga dagar så man hinner fixa lite här hemma med.

Idag måndag så finns det lite att stå i, jag skall snart sätta fart och ge mig ut på jobbets hundträning. Sedan så skall husvagnen besiktigas, träna vet jag inte om jag kan göra idag heller då näsan rinner och halsen inte känns hundra bra idag heller:(
Dagens stora grej är dock att nu är det dags att ta tag i formen/ vikten igen!!! Semester är bra och god på många sätt, men det sätter sig dock lätt ett eller ett par extra kilon under denna tiden;( Nu har jag sakta men säkert de senaste åren lagt på mig lite åt gången, detta skall nu tas bort!!! Jag har sakta gåt från 82-83 kg till nuvarande 89 kg (190 cma lång)!!! Idag är det projekt viktväktarna och avsockring som gäller igen, gjorde ju detta 2003 eller om det var 2004, då gick jag ned från 110 kg till 82 kg så det är ju inte riktigt lika illa nu men om jag inte gör detta 100 %-igt så kommer det snart att trilla över 100-ingen igen!!!:(
Nu kör vi!!!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar