onsdag 11 augusti 2010

10 000 m Progressivt:-)

Igår kväll så var jag inne på Sthlm Stadion för att springa 10 000 m samt att aggera funktionär (varvräknare) på Långlöparnas kväll, ett mkt trevligt arrangemang som klubben står för (FK Studenterna).

Då jag ju var/ är mkt osäker på vart jag står både prestations och formmässigt så valde jag att öppna mkt försiktigt, detta skulle visa sig vara en mkt positiv upplevelse:-)
Placerade mig i stort sett bland de sista i mitt heat (B) för att verkligen hindra mig själv att dras med i för hög fart, hellre att det fick gå för långsamt första 5000 m!!! Denna planen lyckades over förväntan bra!!!:-) Hade inga direkta tankar på nån tid som jag skulle kunna göra men att å under 37 min kändes kanppt möjligt innan, ändå så öppnade vi för att ta oss i mål på strax under 37.
Efter att ha avverkatr första 3000 m på runt 3.40 fart så började jag trycka på lite mera, plockade folk precis hela tiden:) Denna stegringen av farten pågick sedan hela vägen in i mål!!!

Varvtider:

3.41,0
3.39,7
3.38,7
3.36,7
3.38,3 / 5000 m på 18.14,4
3.39,2
3.36,7
3.36,5
3.34,6
3.27,9

I mål på 36.09,99!:-)

Detta är för visso långt ifrån pers (ca 1 min 20 sek) men ändå ett stort steg åt rätt håll, nu känner jag att jag faktiskt kan ta mig tillbaka om jag bara ser till att jobba på den planerade vägen att bygga upp grunden ordentligt igen:-)
Att springa progressivt och plocka placeringar hela vägen är någonting som jag kan rekomendera alla att prova på nån gång, SJUKT kul och bra för självförtroendet!:-)

Avslutade sedan kvällen med att räkna lite varv åt löparna i C heatet, min löpare klev av halvvägs så det var ett lite för lätt jobb;)

Idag är det distanspass, jobbets hundträning och nattjobb som gäller så nu har jag inte tid att sitta här och spilla mera tid utan jag får lova att kasta mig över frukosten;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar