måndag 30 augusti 2010

Mkt har hänt sedan sist:)

Jaha då har det gått ett par dagar sedan senaste inlägget här, anledningen till detta är att vi varit på resande fot:)
I Torsdags så drog vi till Söderhamn för en hotellvistelse på 3 nätter, kan väl i korta drag dra en samanfattning av tiden som gått.

Torsdag: Innan vi satte oss i bilen för att åka mot vårt bokade hotell i Söderhamn så avverkade jag grundträningens värsting, 4*7 km progressiv löpning!!!

Varvtiderna:
32.15 (4.36 min/km)
30.22 (4.20 min/km)
28.33 (4.04 min/km)
26.59 (3.51 min/km)

Bättre än såhär har jag aldrig avverkat dessa grundträningsvarv, och det bästa av allt var att det kändes mkt bra!!!:-)

Efter att ha avverkat detta pass (31,5 km totalt) så var det inlämning av Nelly och Leffe på pensionat innan bilen lastades med våra saker och gamlingarna (Bonzo & Svinto), Off till Söderhamn:-)
Väl frame i Söderhamn så blev det mat, bad och bastu på hotellet.

Fredag: Började dagen (som kommande 3 dagar) med en stadig hotellfrukost följt av en längre sightseeingrunda genom Söderhamn,självklart gåendes med gamlingarna. På detta följde en löprunda på 9,7 km innan det blev lunch ute och ännu mera rundvandring i Söderhamn. Innan dagen var slut hade vi hunnit med att se i stort sett alla affärer, lite utflyktsmål och ätit (och fikat) ute en gång till. Självklart blev det bad och bastu även denna dagen:-)

Lördag: Efter frukost och en runda med hundarna drog vi till Edsbyn för att kolla in skydds SM (för hundar), jättekul att få se en skyddstävling live för första gången i mitt liv:-) I stort sett hela dagen spenderades med att kolla in skyddet samt att köpa lite nya hundprylar:)
På hemvägen stannade vi och åt på Stekhuset i Bollnäs, detta kan jag varmt rekomendera - Vilken kanonmat!!:-)
Väl tillbaka på hotellet så trotsade jag tröttheten genom att i kylan (ca 12 grader) och solskenet ge mig ut på en lättare jogg på 30 min (6,7 km) innan kroppen fick värmas upp i hotellets bastu och pool:-)
Ännu en kanondag slut:(

Söndag: Sista morgonen med hotellfrukost för denna helgen:( På detta väntade hemfärd och uthämtande av 2 st överlyckliga ynglingar (Nelly & Leffe), man kan ju lätt inbilla sig att man skulle vara pigg och utvilad efter 3 nätter på hotell men det var nästan raka motsattsen vilket gjorde att vi ägnade resten (efter diverse hunprastningar) av denna dag till att packa upp och sedan slappa på soffan och avverka 2 st filmer:)

Idag så klev jag upp lite tidigare än normalt de dagar jag skall kliva på och jobba, anledningen till detta var att jobbets hundträning med Leffe hägrade. Man var ju lite extra taggad att åka ut och träna efter att ha kollat in skydds sm, kanske kan vara nästa mål för mig och Leffe!?;) Träningen gick riktigt bra:)
Har även hunnit med att springa en runda runt Väsby, 11,5 km (49.57), på förvånansvärt pigga ben! Kan gårdagens vilodag gett ny energi och dåligt samvete till benen!?

Nu väntar snart en natt på jobbet, eller rättare sagt 2 nätter på jobbet. Egentligen skulle det ha stått 4 nätter men eftersom jag har fripass Onsdag & Torsdag så blir det bara 2 nätter:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar