torsdag 12 augusti 2010

Första natten!

Jaha, då var man igång med första natten på denna jobbvändan då.
Kommande 14 dagarna har jag 10 nattpass och 2 dagpass inbokade, de
kortaste passen är på 11 timmar! Kan nog ev bli lite smått slitsamt,
speciellt med tanke på att jag ju dessutom skall fortsätta med min
grundträning:) Men finns det bara lite vilja så skall det ju gå att
lösa detta med, speciellt med tanke på att vi kommer att dra på en
långweekend i Söderhamn (hotell) när dessa 14 dagar är över:-)

Igår (eller idag) så var jag ute på ett lättare distanspass innan
jobbet, 8,7 km avverkades på oväntat pigga ben:)

Efter en dusch och lite lunch så bar det av ut till jobbets
hundträning där det bjöds på rolig grupplydnad, egen lydnad och
skydd:-) Trotts att Leffe var riktigt sliten så gick dagens pass
ändå riktigt bra, imponerande att han orkar hålla ihop trotts att
ögonen går i kors!!!
Väl klara med hundtränandet så blev det som vanligt en tupplur på
ca 2 timmar innan det var dags att göra sig redo för nattens jobb.
Bilden ni kan se är på Leffe precis innan vi skall åka och jobba,
sjukt sött och TRÖTT!!! Anledningen till att Nelly ligger med munkorg
är inte för att hon vill vara elak mot nån utan för att hon tuggar
under tassarna, i själva verket tycktes hon njuta av att Leffe valt
henne till huvudkudde:-)

Natten såhär långt har varit relativt lugn, 2 larm är väl allt.
Båda falska.

I morgon/ eftermiddag då jag vaknar så är det dags för lite långa
progressiva intervaller, 4*5 km!!! Hoppas på en god dags sömn så att
jag har rikligt med kraft till det passet, kommer behövas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar