tisdag 10 augusti 2010

Dags att sammanfatta.....

Återigen så har det nu gått ett par dagar sedan senaste inlägget här i bloggen, stor tid att sammanfatta de dagar som gått alltså;)

Sista inlägget skrev jag på jobbet natten mellan Onsdag & Torsdag så vi börjar väl med:

Torsdag: Då var det dags för veckans 2:a kvalitetspass (löpningen) innan jobbet, 60-75 min med 2 st terrängbackvarv (Runbyspåret). Just dessa 2 varven skulle gå lite fortare, resterande av passet i distansfart. Varven avverkades på 8.16 resp 8.05 (km tider 3.55, 3.59, 3.59, 3.47, sista 0,2 km i 3,26 min/km fart). Hamnade på 16,2 km (1.11.32), detta blev ett mkt bra pass, grundträningen är rätt kul:-)
Frånsett detta löppass så var det jobb en sista natt som gälde, lugnt som i graven gjorde ju att jag även denna natten han med att träna lite med Leffe (spår & lydnad).

Fredag: Ledigheten började kl. 06.24:-)
Sov som vanligt lite kortare (4,5 tim) för att kunna få till min vändning på dygnet, detta gör ju att det inte blir så mkt vettigt gjort dessa dagar. Fick till ett lätt löppas på 8,7 km (39.02) och lite styrketräning men utöver detta så var det en allmänt lugn dag:)
Kvällen bjöd på DN galan, tyvärr bara på TV:n.

Lördag: Efter en längre runda med hundarna så drog jag iväg till Ensta Krog motionsgård (Täby) för att köra ett helgpass med klubben. Efter uppvärmning så var det dags för lite längre snabbdistans i terräng, 2 varv på 10 km slingan var vad som avverkades och detta i riktigt god fart. Första varvet på 41.13 & 2:a varvet på 41.20, jämn och bra fart genom hela passet (även om det gick lite för fort). På detta väntade en mkt trött nedjogg och jag kunde summera dagens pass till 25 km. Ett mkt bra pass där jag fick slita rätt så hårt till och från, märker direkt att jag tappat mkt av min löpstyrka då jag tappar brutalt mkt så fort det går uppför (skall nog komma tillbaka nu med grundträningen!?!)
När jag var fördigsprungen så blev det en lunch ute, hade ingent val då jag var helt tom på energi!!! Sen blev det ett shoppingstopp i Täby C, älskar att gå i affärer:-)
Hemma igen så var det hundrastning, förberedelser inför morgondagen och slöande på soffan:)

Söndag: Uppe med tuppen, kl. 04.45!!!
Det var dags för Madde & Nelly att tävla i högre klass spår och då måste ju fancluben hänga på;) Samling på Botkyrka Bhk kl. 07.00!!! Tyvärr så kom de inte runt spåret utan fick bryta, detta innebär ju dessvärre att man inte får tävla vidare och vi kunde om vi ville åka hem igen.
Nu valde vi att åka till Botkyrka Bhk och pass på att träna på ordentligt med lydnad nu när det ändå var full fart där (mkt störning). Jag körde igenom alla momenten som ingår i Lydnads 1:an och Appelklassen, Madde fick även komendera hela programet med lite tillägg. Leffe gick underbart bra:-) Det var till och med så bra så att många som såg oss öste beröm över hur bra det var, då blir man ju både stolt och glad:-)
Efter ca 3,5 timmas hundträning drog vi hemmåt för att påvägen stanna och äta, knalla i affärer och hyra film, hemma igen strax efter kl. 17.00!!
Ingen löpning denna dag (vila enligt skissen).
Kvällen bjöd på godis, film och slappande:-)

Måndag: Återigen en skapligt tidig uppgång, kl. 07.00.
Dags för ännu en dag hundträning, ut till jobbets träning på Kista där jag kunde fortsätta att nöta på Leffes lydnad (momenten inför Appelen). Här får jag ju även köra skydd och igår så var det dags för lite inskick innan vi gav oss på bevakningen, kul att både jag och figgen jobbar på att få in tävlingsbitarna även i skyddet:-) Leffe gick även denna dagen underbart bra, det har blivitt sådana j..la framsteg så att jag knappt tror på det själv. Jag kan ju nu som exempel köra med lillen helt lös på träningarna (i alla moment), ni som sett oss sen dag ett vet vad detta innebär i förändring (kommer ihåg en Leffe med svarta ögon som ville döda allt och alla!!!:().
När jag hade tränat klart blev det lite handlande på ICA innan det var lunchdags och sedan sanering av bilen och bostaden, det behövdes!!!
Blev även ett löppass med insprängd fartlek (30-40-50-60-75-90''), totalt 7,7 km där Jag tog med Leffe på de sista 2,2 km (lite fys behöver han ju).
Kvällen bjöd på en Öl tillsammans med grannarna på vår fina uteplats och sedan filmtajm:)

Idag så är det dags för lite funktionärsjobb på Stockholms stadion, klubben (FK Studenterna) arrangerar Långlöparnas kväll där det skall springas ett antal heat på 2000 m & 10 000 m. Jag skall själv ge mig på att köra 10 000 m (25 varv!!!), detta ser jag dock bara som ett bra träningspass då jag inte alls har fartuthålligheten för att ens kunna vara nära mitt pers på 34.46. Efter att ha sprungit så skall jag aggera varvräknare så jag hoppas på en kväll med bra väder!!! Kul kommer det garanterat att bli:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar