torsdag 5 augusti 2010

Plötsligt händer det!!!:-)

Har precis avslutat ett lydnadspass med Leffe, visst är det underbart
att kunna kombinera jobb och nöje:-) Passet körde jag i ett av alla
det p-husen som bevakar, välbevakat!;)
Jag har haft lite svårigheter med att få Leffe att köpa det där med
apporteringen men så inatt fick jag en snilleblixt!:-) När jag skulle
rondera garaget så kunde han ju få gå och bära på apporten
(metall), sagt och gjort så tryckte jag in apportbocken i truten på
Leffe då vi gick in i garaget. Detta var em suverän lösning skulle
det visa sig, jag kunde gå från detta till att sätta honom med
apporten och kalla in, gå fritt följe samt köra apportering där jag
gick och la ut bocken (ville inte kasta på betongen med metallaport).
Fan vad skönt det är när man hittar en öppning, extra skönt när
Leffe dessutom tyckte att detta var skitkul:-) Vi strålade ikapp av
träningsglädje och det var bara att överösa med beröm:)
Passade även på att köra lite läggande under gång samt ställande,
även här gick det kanonbra. Med tanke på den träningsiver/ glädje
som Leffe bjöd på så kändes det som att vi skulle kunna kört vad
som helst och bara lyckas med allt!!:-) Ett kanonpass helt enkelt!!!

Annars då, jo det blev idag innan jobbet ett lättare distanspass för
att skaka av mig gårdagens långa progresiva SD. 7,4 km på ca 35 min.
Imorgon/ idag så väntar ett lite längre pass (ca 75 min) med 2 st
backvarv i 42 kp, hoppas bara att jag får sova ordentligt idag då det
varit lite si och så med just detta under inledningen av denna veckan:(

Nu är det dags att ge sig ut och jobba lite igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar