onsdag 17 november 2010

En glädjespridande evighetsmaskin!!!:-)

Dagens rubrik är tillägnad Leffe:-) Visst att han har dåliga sidor ibland, men just nu så är det väldigt mkt positivt hos husses lilla kämpe.
Jag har alltid drömt om att ha en hund som orkar, vill och kan vara med mig på alla plan. Då menar jag på jobbet, i löpspåret, i träning m m. Det är väl inte precis världens lättaste att hitta denna typen av hund, vart finns den hund som först jobbar en hel natt för att sedan sova på dagen och innan jobbnatt 5 ge sig ut på ett tuffare intervallpass med Husse!?
Jag har svaret, han finns hos mig!:-)

Idag när vi vaknade och hade rastats lite så drog vi ut i löpspåret för att köra lite intervaller, närmare 6*1,5 km backiga terräng intervaller:) Totalt med uppvärmning och nedjogg så landade dagens pass på 16 km, Leffe låg i täten och drog hela tiden!!! Farten på intervallerna låg på ca 3.59 min/km, strax under 6 minuter per 1,5:a.
Efter avslutat löppass så blev det 1 timmas vila/ mat innan det var dags för jobbet!!!
Tror ni Leffe visat tecken på ett tuffare löppass innan jobbet!?
Svar: NEJ!!!:-) Han har varit lika jobbglad som vanligt!!!:-)

Detta var lite om denna glädjespridande evighetsmaskin:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar