torsdag 18 november 2010

Ledig igen:-)

Så skönt att kunna se fram emot en ledig helg nu när man jobbat 2 helger i rad, även om det är lite kul att jobba när det händer lite mera (på helgerna alltså) så tar det ändå emot lite när man vill vara hemma och fira helg. Nu kommer jag ju få vara ledig denna samt nästa helg så det är bara att njuta för fullt:-)

Igår så klev jag av nattjobbet kl. 06.24 på morgonen, detta efter en passvända med kass sömn rakt över:( Vet faktiskt inte alls vad detta berodde på, vändan innan så sov jag så j..la skönt och gott!?
Nåväl, även igår blev det minimalt med sömn:( Bara 4 timmar innan det var dags att studdsa upp ur sängen, måste ju vända dygnet från natt till dag (nu är det fixat!). En seg inledning med mkt kaffe och en frukost/ lunch och sedan ut och rasta hund i minusgraderna, jag hatar verkligen när det är kallt och jag är trött!!! Efter en runda med hundarna så drog jag ner till Friskis & Svettis för att springa lite på bandet samt att köra lite styrka, blev 40 min lätt progresiv löpning på bandet (9,1 km i fart fr 12,6 ->14,4 km/h). Detta följdes upp av 32 min styrketräning (ben, mage, rygg, bröst & biceps). Ett gott dagsverke trotts den dåliga sömnen:-)
Dessvärre så kände jag av lite lätta tecken på migränflimmer medans jag tränade men detta lugnade sig ganska snabbt så jag lade ingen större vikt vid detta för stunden.

Hemma igen så han jagf med en sväng med damsugaren medans Madde gjorde klart maten, detta (läs damsugningen) var dock inte så bra för min migränkänning dock! Fock nu lätt stickningar/ domningar i höger fingrar samt tungan & underläppen, plus en tung huvudvärk:( Snabbt in med en ipren och 2 Eeze (mot migrän), mkt vatten och så lite mat! Snabbt till sängen efter middagen för att vila lite och Vipps så var migränen bortmotad!!!:-)
Kvällen tillbringades sedan på soffan framför Tv:n:-)

Idag är det ett 60' distanspass med 2 bakvarv i snabbare fart insprängt, Leffe skall få veckans 2:a kvalitetspass alltså:-)
Ikväll så drar vi till Hovet för att (förhoppningsvis) kolla in när mitt älskade Färjestad spöar skiten ur Djurgården!?!?:-)

1 kommentar: