fredag 12 november 2010

Sök, löpning & styrka:-)

Igår så nämnde jag att det kändes bättre med min förkylning, halsontet var helt borta vilket gjorde att jag funderade på att lufta mina löpvingar igen efter söket om allt kändes bra. Det gjorde det, men först lite om söket:)

Körde sök med ett nytt gäng, som vi förhoppningsvis kommer att få igång en bra och regelbunden träning med. Platsen igår var Väsby Bhks tävlingsruta uppe vid Rundy, en rejält kupperad rutta måste jag ju få säga:)
Eftersom detta var Leffes blott 3:e sökpass så inledde vi med 2 st popuppfiggar, 1 år vardera håll, som gick riktigt bra. Känslan var att Leffe hade full koll på vad detta nu handlade om:) Pga detta så blev skick 3-6 lite svårare i och med att det blev minnes popupper. Figgen visar sig så att Leffe ser, jag vänder bort mig och Leffe i ca 10 sek för att sedan vända mot dolda figgen och skicka. Gick kaonobra!!!:-) Då kan jag ju tillägga att både jag och Madde upplevde det som att Leffe inte ens såg 2 av dessa popupper, han ut ändå:-)
Ett mkt lyckat 3:e sökpass helt enkelt!!! Nu hoppas vi som sagt på att få till detta på regelbunden basis, minst en gång per ledighet (3 ggr/ månad).

Efter avslutat sökpass så rastades hundarna av lite vi Kairobadets parkering innan det bar av hemmåt. Jag kände nu att jag var fräsch nog i kroppen för att våga mig på ett litet löptest, för säkerhets skull (bekvämlighet) så körde jag detta pass hemma på löpbandet, om det skulle mot förmodan kännas dåligt så kunde jag ju alltid kliva av! Nu kändes det faktiskt riktigt bra:) Körde på 40 min i lätt progresiv anda, stegrade från 12,5 - 14 km/h. Skönt att vara igång igen!:-)
Efter avslutat löppass så blev det även ett 20 min styrkepass, klubbens program:)

Idag är det jobb som gäller igen,men innan detta så är det tänkt att jag skall försöka ta igen Tisdagens missade kvalitetspass. 90 min fartlek med 8*1000 m insprängt, kommer att köras på bandet:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar