måndag 22 november 2010

Jobbdax igen!

Snart dags att ge sig ut i snöovädret för att jobba ett par nätter, närmare bestämt 4 st.

Det har varit lite stiltje på bloggfronten nu under helgen, varför vet jag inte riktigt men det är väl som vanligt att tiden inte riktigt räcker till!?

Vad har då hänt sedan sist?

Fredag:
Var en riktigt lugn och skön dag där jag drog iväg på ett lunch spinningpass. Vi var och handlade lite och i övrigt så var det mest slappande på soffan framför dumburken (TV:n) som gällde, Leffe var magsjuk (spyde) vilket gjorde att vi kunde slappa med gott samvete;)

Lördag:
Idag var Leffe bra i magen men nu var det Bonzos tur att spy:(
Annars så kördes ett kvalitetspass på löpbandet, 9*400 m (pj 100m) i snittfart 3.36 min/km + 1 500-ing i 3.20 min/km fart. Nu hade jag installerat en fläkt vid bandet vilket gjorde att detta pass var grymt mkt lättare och bättre än alla andra pass jag hittills gjort på bandet i år:)
Resterande av dagen var det hundträning, lydnad och skydd, plus ligga på soffan och först kolla på hockey (förlust mot Frölunda:() följt av Så mkt bättre:-)
En skön dag helt enkelt!

Söndag:
Modell längre fartek, 90 minuter (21,1 km) med 2*(5*120/60''). Jättetröga ben denna dag!!! Inte så konstigt dock då jag skramlade ihop 83 löpkilometrar, 1 spinpass & 1 styrkepass - Då kan man ju även tillägga att alla löppass, frånsett Måndagens, var riktigt stygga mot just benen!!!
Efter lunch så blev det lite julklappsshopping i Arninge (XXL Sport & Stadium Outlet), Söndagsmiddag hoss svärmor Lena (JÄTTEGOTT!!!:-)).
Kvällen tillbringades återigen på soffan med en bra film:-)

Idag så har det inte blivitt så mkt, 11,5 km distanslöp med Leffe, styrka 20 min och förberedelser inför kvällen och nattens jobb.

Nu måste jag dra till jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar