måndag 8 november 2010

Ledig och sjuk!?

Då kan jag inkassera 4 lediga dagar då:) Nu verkar det dessvärre inte riktigt bli som jag vill då jag känner att en förkylning med irritation i halsen håller på att jävlas med min kropp, hoppas på att detta kan kurreras med en vilodag och en god natts sömn (har bara sovit knappt 4 timmar idag för att vända dygnet). Vi får se vart än detta bär!?

Sista 2 nätterna på jobbet blev riktigt kalla och lugna, inte någonting alls spännande att skriva om där inte:( Körde igenom lite lydnad och ett spår med Leffe i all denna tristess, gick riktigt bra så nu belönas han med en vilodag idag;)

Efter avslutat jobbpass idag så drog jag ut till jobbets hundträning för att se ett litet test av en ev blivande tjänstehund, gick väl inget vidare där tyvärr. Körde även ett kort och lätt lydnadspass med Leffe innan jag på vägen hem passade på att handla lite på ICA, kort sömn följde och sedan rasta hund och ännu mera handla följt av matlagning (slaven Madde strejkade;-)).

Igår innan jobbet kördes ett kvalitetspass här hemma på löpbandet, 9*400 m + 500 m, pj 100 m. Snittfarten var måttliga (usla) 3.38 min/km, valde att köra försiktigt pga den dåliga känslan jag haft hela förra veckan (kan ju bero på begynande förkylning!?!?!). Totalt hamnade förra veckans träning på 77 km (4 st kvalitetspass och 3 distanspass) + 1 styrkepass. Förhoppningarna för denna veckan var att kunna komma igång på allvar med träningen, går väl sådär när man får inleda med en vilodag pga kraslighet:(

Nu skall det slappas på soffan:-)

2 kommentarer:

  1. Men jösses människa du ska väl inte träna och jobba ihjäl dig :(
    Man måste ju sova och vila lite också.

    Jobbar du bara natt skift föresten eller är det blandat dag och natt.

    Se till att du blir frisk och utvilad nu innan du börjar träna igen. Tänk på att su ska orka många år till :)

    SvaraRadera
  2. Ann-Margret> Sover jättebra (ca 7 timmar/ natt) frånsett den dag då jag kliver av nattjobb och skall vända dygnet, men då tränar jag å andra sidan mkt lätt och försiktigt.

    Jag jobbar bara natt, har gjort så i över 10 år nu och stormtrivs:)

    Utvilad och frisk skall jag bli, snart är jag igång med "normala" träningen igen (ca 10 mil/ vecka):-)

    SvaraRadera