torsdag 4 november 2010

Hur skall jag få ordning på detta när tiden inte räcker till!?!?

Hade bestämmt mig, när vi åkte hem från Karlstad, att nu måste jag komma in i mitt träningsprogram (löpningen ) på allvar. Det fanns ju inte tid att prioritera löpningen så högt som jag egentligen vill (och behöver) under den långweekend vi hade i Karlstad, inte heller under vecka innan Karlstad fanns denna tiden fullt ut då jag prioriterade att ta hand om mina föräldrar som var på beskök men under den veckan kändes det lugnt då alla mina klubbkamrater ändå var på säsongsvila.
Igår så klev jag ju på nattjobbet vilket innebär, trodde jag!!!, att jag skulle kunna få ordning på min träning fullt ut igen. Idag så trillade ett nytt schema ner i brevlådan, vi har nått en bra överenskommelse där vi kommer att få sluta 06.24 varje dag f r o m nästa helg:) Men vad jag på förhand hade missat var att det ju tydligen är nån form av helg nu till helgen, Alla Helgon, och i och med detta så skall jag jobba långa nätter (19.30- 07.24) hela helgen och inte bara Fredag & Söndag som det brukar vara. Så mkt för mina chanser att komma igång med träningen på allvar denna veckan då, med 12 timmarspass och 7 timmars sömn på detta så hinner jag av erfarenhet aldrig med mer än i bästa fall 1 timmas träning och att då kunna köra helgens 1 tim 20 min fartlek skitter sig:( Lägger man då även till det extra slitet på kroppen som just den sista timman på jobbet ger mig så blir all träning extra tung just efter dessa pass:(
Blir helt enkelt att korta ned även denna veckans träning till model light:( Nästa vecka måste jag fan komma in i detta på allvar!!!!:-)

2 kommentarer:

  1. Lägg ner löpandet.... gör som jag, vila dig i form =)

    //Klarqvist

    SvaraRadera
  2. Patrik> Skulle ju kunna vara ett alternativ om det inte vre för att jag lever efter ordspråket, Stort Hjärta Hårt Arbete:-)

    SvaraRadera