onsdag 24 november 2010

Mkt Löpband blir det!

Kan man kalla detta en favorit i repris!? Det jag syftar på är vädret, skall det bli en lika tuff, kall, snöfylld och isig vinter som förra året!?
Just nu känns det som att vi kommer att få återuppleva förra årets vargavinter!:-)

Nu har jag kommit halvvägs till ledighet, 2 nätter avverkade - 2 kvar:-)
De första 2 nätternar har inneburit mängder med larm! Har helt klart dragit in min lön med god marginal;) Har även hunnit med att träna lite lätt med Leffe under mina garageronder, det känns nu som att lillen börjar fatta lite av vad krypet handlar om!:-) Kanske dags att introdusera framåtsändandet i träningsdagboken snart!?;)

Utöver jobbet så blev det igår ett tufft intervallpass här hemma på löpbandet, 7*1500 m (pj 400 m i 4.40 min/km fart). Detta var ett ruskigt jobbigt men lyckat pass, snittade på 3.43 min/km vilket med nuvarande form får ses som ett steg åt rätt håll. Passet kördes i den progresiva andan, från 3.49 -> 3.38 min/km fart, totalt så kunde det summeras till 18 km på ca 1.14:-)

Idag så får det bli ett lättare distanspass på bandet (40- 50 min) följt av lite styrka, jag fixar helt enkelt inte att springa ute i snöstorm, kyla och halka nu såhär mitt i jobbvändan!:( Det får räcka med 11 timmars jobb utomhus per dygn!!!

Imorgon så blir det ett riktigt tufft fartlekpass på bandet (komponerat av coach Walker), ser grymt svettigt ut på pappret!!!

Nu är det dags att sätta lite fart:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar