lördag 8 maj 2010

Funkis Kungsholmen runt:-)

Sitter nu här hemma med en kopp kaffe och försöker att tina upp lite, har precis avverkat ett antal timmar utomhus i kyla, blåst och regn! Det som har lurat ut mig i detta ruskväder är klubbens (FK Studenterna) arrangemang Kungsholmen runt (http://http://www.kungsholmenrunt.se/Main/Start.asp). Det finns i detta lopp 2 klasser, 10 och 21,1 km. Jag har själv aldrig sprungit detta lopp men att dömma av deltagarantalet (som ständigt växer) så verkar det vara ett riktigt trevligt lopp:-) Att stå vid sidan om är också detta riktigt trevligt, gör att det rycker lite extra mkt i löptarmen på mig just nu!!! Min uppgift idag var att stå utefter banan och hjälpa löparna till fri framfart utan att behöva tänka på mer än sin egen löpning.

Träningsmässigt så blir det idag vila! Efter att ha kört 3 löpdagar i rad (8,7 - 7,4 - 5,5 km) så tycker jag att det är på sin plats att låta benen vila lite, träningsvärken håller nog med om detta;) Imorgon så hoppas jag på att få till ett med dagens mått mätt lite längre pass, sattsar nog på allt mellan 11,5-21 km beroende på hur pass slitsamt det känns.

Annars så har det väl inte hänt nått speciellt sedan sist, igår så blev det som vanligt ett lydnadspass uppe på Väsby bhk. Jag passade även på att vara duktigt och städade ur bilen ordentligt men utöver detta så var det inte mkt att skriva om.....

Nu skall jag surpla i mig lite mera kaffe innan det väntar en runda i regnet, hundarna måste ju tyvärr ut även då det regnar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar