tisdag 4 maj 2010

Vad fan händer!?!?!?

Idag så skall jag ju som bekant till Danderyds sjkuhus för att genomföra ett arbetsprov, jag vet redan nu att det inte kommer att gå bra!!!:( Jag har nu helt plötsligt allt för j..la ont igen!?

Vad är det egentligen som händer? Igår i samband med att jag var ute vid Kista brukshundklubb för att träna lite med Leffe så stegrades plötsligt smärtan kring mitt hjärta rejält, jag valde då att ta det lugnt extra lugnt (fika;)). Det onda avtog och jag kunde åka hemåt igen. Väl hemma så blev det sängläge (efter en lättare lunch) för att följa läkarnas ordination, VILA!!!
Efter nån timmas vila på sängen så gick vi ner till sandgropen med hundarna, ca 250-300 m hemifrån. Direkt då jag kom ut så blev mina händer blåa, fingrarna var dock inte blåa utan det var likbleka!!! Skumt och läskigt på en och samma gång!!!:( Under denna rundan så gick vi extremt lugnt och försiktigt, jag kände hela tiden av en lättare smärta i vänster sida av bröstet (samma ställe som vid konstaterade hjärtmuskelinflamationen).

När vi hade ätit lite middag så spenderades sedan kvällen på soffan samtidigt som vi kollade på TV, nu stegrade smärtan ytterligare lite. Jag kunde inte ligga med vänster sida neråt utan att det stramade och gjorde ont! Så länge jag låg på rygg, höger sida eller satte så var det inga som helst problem!!?
Väl dags för kvällsrundan med hundarna så blev det nästintill outhärdligt, extrem smärta!!! Jag kunde inte använda min vänstar arm för att hålla hundarna, minsta lilla drag i kopplet fixade inte jag (allt för smärtsamt!!). Madde ville att vi skulle åka in direkt (till sjukan) eller åtminstone ringa sjukvårdsupplysningen, envis som jag är så vägrade jag! Vill absolut inte spendera mera tid än nödvändigt på just sjukan, sen har jag ju dessutom tid där idag. Kanske inte är så smart att vara så j..la envis men sån är jag ju, och denna gången gick det ju bra......

Inatt så har det inte blivitt speciellt mkt sömn måste jag erkänna, varje gång jag rör på vänster arm, vrider på mig (eller nu vaken, sträcker på mig) så gör det för j..la ONT!!!:( Jag hoppas, även om jag inte själv ens tror på det, att de skall hitta nått annat som är fel på mig - typ gallan eller så!?!?

Nu är det bara ca 2,5 timma kvar tills dess att jag skall vara på Danderyds sjukhus (fyslabbet) och får träffa läkaren, Madde kommer vara med och ställa alla de frågor som jag missar (skönt). Jag räknar dessvärre med en lång dag på sjukan även om det står ca 45 min- 1 timma på min kallelse, det finns risk för att det blir mkt längre än så.......:(

Jag lovar att återkomma med info så fort jag vet nått matnyttigt, ingen anledning till oro nu då jag ju kommer att vara i läkarnas goda händer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar