lördag 15 maj 2010

Sommarvärmen på besök!!:-)

Sitter nu här hemma på uteplatsen och njuter av att sommaren har kommit och gästat oss för första gången i år, ca 25-26 grader, klarblå himmel och solsken - Kan det bli bättre!?!? NEJ DET KAN DET INTE!!!:-)

Idag så blev det en riktigt lugn start på dagen då jag vaknade ca 1,5 timma tidigare än vad Madde och hundarna gjorde. Jag passade under denna tiden på att njuta av lite nybryggt kaffe och pokerspelande (på nätet), lyckades att vinna ihop lite pengar denna tidiga morgon:) Tro nu inte att jag blev rik, jag vann bara ca 30 kronor;) Men med tanke på att jag inte spelar med några större insatser (brukar starta på 30 kr, blinds 0,5/ 1 kr) så dubblade jag min insats, men detta är ju enbart ett roligt tidsfördriv och inte på nått sätt att tjäna pengar eller riskera vår ekonomi.

När väl Madde och hundarna hade tagit sig upp ur sängen så var det dags att ta en runda i spåret med dem alla innan jag drog på mig löparkläderna och drog ut på en runda tillsammans med Leffe.

Inledningsvis gick det riktigt lätt och bra för mig och Leffe, men efter ca halva rundan så hade Leffe börjar lida allt mera av värmen ute. Rätt som det var så kastar han sig bara platt på en skuggig gräsplätt, han vägrar att resa sig upp!!! Jag försöker att få upp honom men han är helt motvillig till detta!! Märker att det inte riktigt är som det skall vara med lillen utan han behöver svalkas ner med lite vatten, jag försöker nu gå ner till macken för att där spola vatten över honom. Detta går inget bra utan han vill inte alls gå åt det hållet, jag hittar nu en vattenpöl där jag kan svalka honom genom att dränka tassarna, skvätta vatten under magen och på huvudet samt att han fick dricka en skvätt. Detta gör susen och han kvicknar till relativt snabbt igen, nu är jag lite lugn igen efter att inledningsvis ha varit riktigt orolig! Jag börjar gå hemåt men Leffe vill inte gå utan han vill springa hem!!!! Hänger på med lugnare jogg hem där jag lämnar av Leffe och sedan fortsätter med en liten extra sväng.


Dagens pass hamnade på ca 13,9 km (Leffe var med på lite mer än halva). Allmänt så kändes detta som det bästa passet sedan dess att jag för ca 1 vecka sedan fick börja träna igen, skönt att det går åt rätt håll:-)

Efter att ha fått i mig lite energi i form av en lunch och lite kaffe så var det dags att ta en promenad med hela hundfamiljen, denna promenad gick förbi glasskiosken;) Årets första mjukglass smakade kanon i sommarvärmen:-)

Snart är det väl dags att tända grillen och ta en kall öl, passa på att njuta av ledighet och underbart väder helt enkelt!!! För att göra denna njutningen fullkomlig så har Madde slängt ihop en rabarberpaj tills ikväll, MUMS!!!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar