tisdag 25 maj 2010

Hemma en kortis!

Sitter nu hemma i Upplands Väsby, kom hem igår kväll och åker igen om bara nån timma!

Sedan senast så har följande hänt,

Söndag: Dagen efter Göteborgsvarvet ägnades åt att njuta (turista), vi åkte först och kollade in en överskottsmarknad. Man vill ju stilla shopingtarmen när man är på resande fot;) Hittade här ett par M90 byxor (svarta), trodde knappt att det gick att få tag på dessa längre.
Efter att ha shoppat lite så bar det av till Klädesholmen (skärgården) men kortare stop på vägen i Stenungsund, handla med lite mat och hämta upp Hannahs (brorsans tjej) lillebror.
Ute på Klädesholmen har Hannahs föräldrar en mkt fin lägenhet som det har byggt i en gammal nedlagd fiskefabrik, lite bilder som visar på denna underbara idyll:



Bilderna ova är tagna på bryggan som hör ihop med det hus (gamla fabriken) som lägenheten ligger i, kan man bo bättre!?!?! Sommartid så finns det garanterat ingenting som slår detta, havet åt alla håll!:-) Med tanke på hur underbart vackert det var så kunde ju jag och Jesper (min lillebror) inte avstå från att ta ett dopp,


Efter att ha badat, njutit av god mat ute på bryggan, fikat lite och bara njutit i största allmänhet så bar det av åter in mot Gbg och Hisingen (Jesper & Hannah bor där). Efter ett snabbstopp vid deras lägenhet så bar det av till Ramberget för lite promenerande där uppe, ojoj vilken utsikt det var där uppe!! Man såg ut över precis hela Göteborg här uppifrån. Att njuta av denna utsikten tillsammans med sol, värmen och en glass - Detta kalar jag vardagslyx!!!:-) Hela Söndagens var en njutardag som avslutades med att vi kollade in vm finalen i hockey innan lampan släcktes.
Måndag: Jesper & Hannah jobbade och jag fick roa mig på egen hand, detta gjorde jag genom att snöra på mig löpardojorna och dra ut på ett turist distanspass;) Att bara ge sig ut och springa på relativt främande mark för att bara se vart fötterna bär en, detta är bland de skönaste passen som jag vet!:-)
Igår så blev det från Backa via Lillhagen- Albatrossen GK- Kärra- Tagne- tillbaka till Backa, jag måste erkänna att jag flertalet gånger (mest hela tiden) var ganska så vilsen! När jag passerade 10 km och inte hade en susning om vart jag var så började jag bli lite orolig över hur långt detta pass skulle bli, hittade tillslut tillbaka hem 13,2 km senare än vad jag hade börjat (tog ganska exakt 1 timma), ett ruskigt skönt pass!:-)
Efter lunch och städning av lägenheten så blev det en sväng ner till Selma Lagerlöws Torg (mini Centrum) för att kolla lite, ta en glass och handla lite smått och gott (bla pressent åt Madde & Jesper/ Hannah).
I och med att jag var klar nere på centrum så hade Hannah hunnit sluta jobba och vi satte oss i bilen för att åka ut till Landvetter, det var slut på mitt Gbg besök för denna gången och jag landade på Arlanda kl. 18.40.
Väl hemma hade Madde matten klar, jättegod köttfärsås! Åt gott och sedans så var det bara att packa upp för att packa på nytt igen!
Jag kommer snart att lasta bilen för att dra iväg igen, om ca 2 timmar så drar jag till Fliken på hundläger med jobbet. Fliken ligger vid Norberg i Västmanland, på gränsen till Dalarna och jag har ca 15-16 mils resa dit. Jag skall vara på plats där för att äta lunch kl. 12 och sedan är det hundträning fram till Torsdag eftermiddag som gäller, skall bli riktigt kul!!!:-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar