söndag 23 maj 2010

Göteborgsvarvet 2010 avverkat:)

Då är detta årets upplaga av Gbg varvet avverkat för min del. Alla som läste gårdagens blogg kunde se min målsättning som var, med rätta, mkt låg. 
Starten gick kl. 13.30 och jag försökte verkligen att ta det (som planerat) mkt lugnt första 5 km, men trotts detta så gick det lite för fort. Ansträngningen var dock bra så det var ingen ide att bromsa mera än vad jag redan gjorde:) Jag valde nu istället att bara hålla detta tempo, kring 4.00-4.10 min/km. Tänkte för mig själv att jag kunde lägga in en fartökning från 10 km fram till Göta Älvsbron (ca 14 km), så blev det också. Denna fartökningen hamnade på ca 3.50 min/km innan jag valde att ta det lugnt över bron:)
Efter att ha passerat bron så trillade jag snabbt in i samma tempo som tidigare igen, det tempot jag höll innan fartökningen. Det skumma var att jag kände mig kanonpigg, det som begränsade var mera avsaknaden av fartpass än uthålligheten:-)
Även om jag var pigg så ville jag inte gå på för tufft utan hålla fast vid utgångsplanen om att ta detta som ett bättre långpass:-) 
Från 5 km och hela vägen in i mål så blev jag nog inte omsprungen av någon utan det var jag som plockade platser hela tiden, grymt skön känsla:-)

Årets varv kan summeras som riktigt lyckat, grymt skönt att vara påväg tillbaka på allvar igen, underbart att kunna njuta av stämmningen kring banan och det varma och soliga sommarvädret (ca23-25 grader gissar jag på). 

Lite tider:

5 km 20,32 snitt 4.06/km
10 km 41.09 snitt 4.06/km
15 km 1.01,27 snitt 4.05/km
målgång: 1.26.25 snitt 4.06/km

Detta räckte till en 302:a plats!!!:-) (över 40 000 startande!!!)

Nu njuter jag av denna insats ett par dagar, vila idag och lätt distans innan flyget hem imorgon, sen är det snart dags att få smyga igång med kvalitetspass igen:-)

Idag finns det risk att det blir ett dopp i havet, jag lovade visst nått dummt igår;)







MVH
Henrik Tiberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar