torsdag 6 maj 2010

Skrämmande!!!

Sitter just nu här lite lätt skräckslagen och chockad, har precis tittat tillbaka lite i min träningsdagbok för att jämföra dagens lätta (i normala fall) distanspass med ett pass på exakt samma runda den 11 mars i år,

DÅ:


IDAG:


Idag tog detta pass alltså 3 (!!!!) minuter längre tid än vad det gjorde då, lägg då till att jag idag hade 15 (!!!!) pulsslag högre per minut och ni fattar alla vad min skräck & chock beror på!!!

Nu tar jag dock dessa siffror med ro, ja till och med glädje! Jag får ju springa igen:-) Den långa vägen tillbaka är inledd - TILLBAKA SKALL JAG, men det får ta tid och skall inte stressas fram!

Utöver dagens löppass så har det blivitt lite promenader med hundarna, Leffe var med på mitt löppass. Det har inhandlats lite mat, frukt och grön. Vi har varit på banken och fått ett lån utbetalt, nu sitter pengarna på kontot inför den dagen då renoveringsarbetet här hemma skall dra igång (ev till hösten). Efter banken drog vi upp till Väsby brukshundklubb för att köra igenom Leffe och Nelly i lydnaden, Madde fick komendera mig genom uppkörningslydnaden och detta gick kanonbra:-) Nu återstår bara att hitta tryggheten i platsliggningen, han ligger kanonbra men är ju lite si och så med andra hundar och det är där jag inte riktigt litar på lillen ännu.

Nedan kan ni se en bild från Leffes hopp:

Nu skall jag ta och bänka mig framför TV:n, behöver vila mina träningsvärktunga ben lite;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar