lördag 1 maj 2010

Orolig:(

På Tisdag (4/5) är det dags för mig att få göra mitt arbetsprov på Danderyds sjukhus! Detta arbetsprov innebär att jag först skall vila med EKG inkopplad (10 min) för att då uppvisa en normal EKG (hjärtrytm), om så är fallet så kommer det att placera mig på en motionscykel för att pressa upp mig till MAXIMAL belastning/ ansträngning - Även här skall min EKG vara normal!!! Eftre detta så skall jag återigen vila (10 min) med EKG:n inkopplad hela tiden, om dessa 3 moment ser bra ut så skall jag vara FRISKFÖRKLARAD (om jag förstått det hela rätt).

Vad är då detta att oroa sig för!?
Jo det som oroar mig är att jag inte kan påstå att jag känner mitt hjärta som läkt ännu:(
I normala fall så känner man ju inte ens av att man har ett hjärta, inte jag iallafall! Dvs då jag är fullt frisk.
Nu känner jag stora delar av dagen att det finns ett hjärta inom mig, det kan nog lättast beskrivas som en lätt lätt konstant kännsla av håll. Det känns inte hela tiden men ändå allt för stora delar av dagen för att jag skall vara nöjd, det känns ju i normala fall inte alls så på detta sätt är jag ju inte frisk ännu:( Det jag nu hoppas på är att detta skall vara minneskänningar!?!? Att detta beror på att jag tänker för mkt på hur det känns och hur det borde kännas!?!? Innerst inne så är det nog dessvärre så att jag inte ännu är frisk, att jag dessutom går på voltaren just nu och ändå känner av mitt (jävla) hjärta gör ju inte precis situationen bättre:(

Tanken var ju egentligen att jag skulle ha gjort mitt maxtest denna veckan som gått men eftersom de på Danderyds sjukhus hade missat att skicka remissen till Fyslabbet så får jag inte komma in förens kommande vecka. När jag fick reda på detta så kändes det som ett bakslag då jag ju hade vilat mina 4:a veckor som det först var sagt, vid närmare eftertanke så kändes det ändå lite bra att jag fick lite extra vila och kunde vara 100% fit for fight. Nu har jag ju vilat 5 och 1/2 vecka, 6 veckor då testen utförs!!! Dvs om jag ens får göra hela testet, ser inte mitt viloekg bra ut så kommer jag ju aldrig att få cykla och heller inte kunna få mitt efterlängtade FRISKINTYG!!!

Det som snurrar i min skalle just nu är:

  • Hur länge skall jag behöva vila? (när kan jag få sätta igång med mitt normala liv igen, jobba, träna, vara den där aktiva personen som jag vill vara)
  • Varför läker inte mitt hjärta?!?
  • Vilar jag för dåligt!? (jag har verkligen inte ansträngt mig eller fuskat med vila, skall jag behöva vara sängliggande för att denna jävla skiten skall släppa!?!?)

Det enda positiva är väl att jag kommer att få en ordentlig genomgång och svar på mina frågor nu på Tisdag, jag tror dessvärre inte att jag kommer att klara tetste (Ojojoj vad jag hoppas på att jag har fel!!!)

Det bästa som kan hända på Tisdag är ju ganska självklart, ATT JAG KLASAS SOM FRISK OCH FÅR SÄTTA IGÅNG MED ALLT IGEN:)

Det sämsta är väl att jag får fortsätta att gå hemma och vila, varken jobba eller träna:(, på obestämd tid (ta månad för månad)!!!

Mellantinget är väl att de ger mig OK att börja jobba igen men inte träna, detta ser jag som en lite seger ändå!!! Det är ju inte precis så att man känner att man blir rik av att gå hemma som sjukskriven!!!

Nu är det bara att vänta tills på Tisdag och se hur testet går!?!? Oron kommer att finnas kvar inom mig tills dess att jag vet någonting nytt!!!:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar