måndag 27 juni 2011

Allt annat än lugnt!;)

Som jag antyde vid senaste inlägget så var det en hektisk Midsommarafton, nu kan jag meddela att Midsommardagen samt gårdagen var minst lika hektiska på jobbet!
Midsommardagen han jag knappt med mer än att börja jobba innan vi var mitt i en förbipasserad störning som spårade ur fullständigt, trotts att jag på ett mkt lugnt och trevligt sätt påpekade att klockan började springa iväg och att de störande kanske kunde börja tänka på att dämpa sig lite så brakade helvetet lös. Man vet att det inte lovar gott när det första man möts av är meningar såsom, "vi hör vad du säger men vi skiter i det", "granarna kan dra åt helvete allihop, det är bara för dem att gilla läget att vi har fest" och sedan så var det de 3 värsta i gänget som skulle "bita min hund!". Med detta bemötande så valde jag att backa undan lite för att tillkalla kollegor samt Polis, då fick de störande syn på ordföranden i den Brf föreningen som jag var i, de skulle då plocka honom för att han (vad de felaktigt trodde) hade ringt dit mig. Jag får det nu riktigt svettigt att hålla den borta från att ge sig på ordföranden, Leffe var här till j..ligt stor och bra hjälp!:-) Tyvärr så var de för packade för att ha en tillräcklig respekt för att ett eller flera hundbet kommer att göra ont! Jag kände att det inte skulle vara taktiskt smart att skicka på Leffe i ett bet när jag var i ett läge där det var jag mot främst 3 bråkmakare men resterande festsällskapet bestod av ca 10 st till, ett bet där och jag hade haft typ 15 pers mot mig. Nä, valde istället att försöka mota/ trycka bort så mkt jag bara kunde i inväntan på kollegorna och Polisen. Det hela slutade med att en man greps av oss för misshandel på Ordföranden i föreningen, 2-3 sparkar på hans small/ skenben. Med tanke på stämningen och antalet bråkande personer så anser jag (och många andra med) att detta blev en riktigt bra lösning på situationen, skadorna var minimala och jag sparade på hundbetet ännu ett tag, känns som att Leffe växer stor och stödig ändå;-)

Resterande av den natten var det ett antal störningar och larm, fullt upp helt enkelt!

Igår innan jobbet så han jag trotts sovmorgon med att springa en runda på 16 km, rätt tröga kilometrar måste jag erkänna! Kroppen känns rejält sliten så nu får det bli 2 lättare träningsdagar (gärna jobbdagar med) om jag skall orka med att springa 5000 m på Onsdag (Stockholm Stadion) och Trosa Stadslopp (8,9 km) på Fredag.

Natten som gick bestod av 3 störningar och 5 larm, fan vet vad som hände denna midsommarhelg, lugn som vanligt blev den åtminstonne inte alls! Dock så har vi haft det j..ligt kul och tiden har gått fort, han t o m belöna Leffe med ett spår på morgonkvisten (inatt):-)

Om ett par timmar inledder vi natt 4 av 5, förhoppningsvis bjuder chefen på Griptårta (om det inte snålas in på detta som det gjorde med Jordgubbarna och Glassen till Midsommar!:().

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar