onsdag 22 juni 2011

Fullpackad Tisdag!

Igår blev det en minst sagt packad dag, vem har sagt att ledighet innebär lugn och ro!?

Dagen började med att klockan ringde för väckning kl. 06.30, usch vad tidigt!;) Anledningen till detta var att jag skulle till jobbets hundträning på Botkyrka Bhk, start kl. 08.00.
Allt fokus på gårdagens hundträning låg på att slipa inför mitt omprov av RPS skyddet som väntar på Torsdag, det enda som inte riktigt sitter med 100 % just nu är att den lilla djävulen (Leffe) är lite för het och vill ta ett ombett vid släppandet, detta jobbades på igår och nu kan det ha skett en liten ljusning på denna fronten:) Återstår att se idag om han kommer ihåg vad vi körde igår eller om vi får fortsätta på samma sätt även denna dag!? Tror nog ändå att en lösning ligger mkt nära nu:-)

Efter avslutad hundträning så bar det av hemåt igen, 6,5 mil enkel resa, och väl hemma igen så var det bara att svida om för dagens första lätta löprunda. Jag var sugen på att prova mina nyinköpta hörlurar (till Mp3:an) men då Leffe var på hugget att hänga med så var det han som fick göra mig sällskap istället;) 7,6 lätta km avverkades på 34:29. Inledningen var bra men sedan tröttnade Leffe rätt rejält och det blev väldigt lugn fart, på hans begäran;)

På detta väntade en lättare lunch innan det var dags att förtsätta med min hektiska dag, eller skall jag säga slutkörning av Leffe;) In med, den kanske skitigaste hunden i Sverige, Leffe i duschen för en uppfräschning. Tror nog faktiskt att han uppskattade detta då han blev galen av bus efteråt, skönt att äntligen bli ren!?:-)
Här hade man väl kunnat hoppas på att det varit dags för lite lugn och ro! Nä, nu var det bara att rasta av hundarna och bege sig till vetrinären i Märsta med Nelly för att där konstatera att hon bla har dubbelsidig öroninflamation:( Vila och örondroppar väntar här i ca 14 dagar.
På vägen hem passade vi även på att handla lite och hämta ut mina nyanlända löpskor (beställda från England), självklart var jag ju, efter en hundrastning (av gamlingarna), tvungen att ge mig ut på dagens 2:a lätta löppass. Ett test av de nya skorna var ju bara ett måste, sedan så kände jag ju även att jag måste få upp antalet km lite för att inte ligga allt för illa till i veckosnittet;) Detta pass hamnade på 7,5 km, 33:17. Rätt skönt pass i helt OK mängdskor (Mizuno Wave Elixir 6):)
Efter detta var det äntligen dags för lite kvällsmat följt att räkningsbetalning innan soffan intogs!

När dagen summeras så kan jag lätt konstatera att det hans med en hel del, det enda som stör är väl att den magkatarr som jag behandlat med medicin nu kommit tillbaka då tabletterna är slut:( Halsbräna, lätt känsla av konstant håll och ett torrt svalg är vad man nu får gå/ springa med:( På med ännu en tablettkur så får vi väl hoppas på att skiten försvinner!!!
Sedan så slår det mig även, då jag är ute och tränar hund, att det nu är j..ligt svårt att motivera mig till träningen. Det har ju hela tiden varit träning med fokus på att komma ut och tävla, nu ärdet för visso fullt fokus på Rps omprovet men utöver detta så finns det ju inget mål att träna mot vilket gör det lite tungt:( Skall nog hitta nått bra sätt vad det lider, vill ju först och främst även få nått besked av Skk angående vad som händer där!?

Idag så väntar ännu en packad dag: Löpning, hundträning, löpning (igen), födelsedagskalas m m.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar