fredag 24 juni 2011

Får jobba 1 år till!:-)

Känns nu underbart att äntligen fått lite medgång igen, sista 1,5 veckan har det gått åt helt rätt håll och igår var toppen på denna resan i rätt riktning. Det var igår dags för omprov av skyddsbiten i mitt och Leffes RPS prov, vid första försöket fixade vi plattsliggningen och lydnaden med blev underkända på just skyddsbiten.
Gårdagen började med den sedvanliga skogsrundan tillsammans med hundarna, ösregn erbjöds dagen till ära:( Väl hemma igen så var det bara för mig och Leffe att packa oss in i bilen och dra till Botkyrka Bhk där omprovet skulle ske kl. 15.00, hundträningen började dock kl. 12.00 så jag hade ju tid att slipa på detaljerna:)
Under de timmarna som var fram till själva provet så han vi med att köra säkert 5-6 skyddspass, korta men med mkt höga krav! Det kändes redan direkt att detta var en mkt bra Leffe dag, han hade sin bästa utstrålning och gladaste attityd:-)
När det väl var dags för provet så kändes det mkt bra, jag kände att jag hade god kontroll på Leffe och kunde därför gå in på planen med gott självförtroende!
Jag komenderas att börja gå mot planket där överfallet skall ske, Leffe hela tiden som klistrad vid min sida. När överfallet väl kommer så kommenderar jag Leffe till angrepp vilket också sker, ett helt Ok anvärjande även om det inte var hans topp 10 men å andra sidan så blir ju den strikta lydnaden på en yngre hund lite hämande (åtminstone vad jag tror) vid själva angreppet. Leffe sitter i bettet ordentligt tills dess att jag kommenderar "stå stilla" och tar in Leffe till min sida, mkt snyggt släppande och snabbt in till min sida:) Visitationen går kanon och sedan går vi över till en transport, här var jag lite osäker på hur det skulle se ut men direkt då jag kommenderar "fot" till Leffe så sitter han återigen som klistrad vid min sida:-) Polisen GODKÄNNER oss och en total lättnad och lycka sprider sig genom hela kroppen!!!:-) Faktum är att vi till och med fick beröm för att det såg så trevligt ut mde snygg ordning och reda, det kunde man inte riktigt tro efter underkännandet för 2 veckor sedan, träning ger framgång!:-)
Nu är det fritt fram för oss att gå in på Leffes 2:a tjänsteår, jag kan andas ut och träna på med glädje istället för med kniven mot strupen;)

Utöver hunderiet så blev det inte så mkt mera igår, när jag väl tagit mig hem genom alla midsommarköer så var jag så trött och hungrig så den planerade löpturen ställdes in för att istället bara äta och slappa.

Kan väl passa på att ta en sanbbis om Onsdagen som var, den bjöd på först 8,7 km fartlek (spontan sådan), hundträning, 7,5 km löpning och födelsedagskallas (Maddes brors Fru).

Idag Midsommarafton så blir det som vanligt att JOBBA, insåg igår att jag har fan inte varit ledig en Midsommarafton sedan jag bodde i Hjo 1996. Helt j..la galet att man jobbat midsommar så många år så att man till och med glömt hur det firas, saknar det heller inte då jag ju inte vet hur det är - BRA eller DÅLIGT!?!?

Glad Midsommar På Er ALLA!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar